Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AMBIGA PEREMPUAN PENABUR FITNAH DAN LOW STANDARD ?

Pas gesa Ambiga 'buka mulut'



AddThis Sharing Buttons


Takiyuddin Hassan
Takiyuddin Hassan

(Ubah saiz teks) 
 

SHAH ALAM - Pas memandang berat kandungan dokumen Pembelaan Editor Sarawak Report, Claire Rewcastle Brown, yang menamakan Datuk S.Ambiga sebagai sumber yang memberitahu kononnya pemimpin Pas menerima wang  RM90 juta daripada Perdana Menteri.

Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, dalam hal ini Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menafikan sekeras-keras semua dakwaan-dakwaan tersebut dan mengarahkan peguamnya mengambil tindakan sewajarnya di mahkamah.

Katanya, Pas turut menggesa Ambiga memberikan respon terhadap dakwaan Editor Sarawak Report tersebut bagi memberikan gambaran sebenar terhadap kenyataan dengar cakap (hear say) tersebut.

"Peguam Pas sedang mengkaji perkara ini dan kemudian akan mengambil tindakan sewajarnya," katanya.

Sebelum ini kes berkenaan difailkan dalam prosiding Saman Fitnah oleh Abdul Hadi Awang di Mahkamah Tinggi London.

Laporan media tempatan, melaporkan Rewcastle-Brown mendakwa, beliau telah bercakap dengan Ambiga pada Julai 2016 berhubung perkara berkaitan 1MDB, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Pas.

Ambiga didakwa memberitahu Rewcastle-Brown tentang hubungan Najib dengan Pas, termasuk dakwaan persetujuan kewangan antara kedua-dua pihak dan motif di sebaliknya.

"Ambiga memberitahu defendan yang sumbernya, yang menurutnya boleh dipercayai, menjangkakan jumlah yang telah dibayar adalah sekitar RM90 juta," kata Rewcastle-Brown, menurut dokumen mahkamah bertarikh 11 Oktober itu petik Malaysiakini.

8 orang berkata:

Anonymous said...

Ambiga tu orang kapiag,,biasala org kapiag dok buat kerja fitnah ni. Nama pun kapiag,,yg heran ,,hak islam mcm pan dan huse muse tu pun tumpang sekaki memfitnah. Dulu kata tunggu pas saman, baru nak tunjuk bukti di mahkamah,,, ha,,bagi la bukti,,pasai apa dok p kata ambik bukti drpd ambiga pulak? Geng pan pencacai,,p la tolong ..

Anonymous said...

Fitnah ke apa ke tunggu pengadilan di mahkamah. Pas mcm mengelabah jer? Ada apa2 ke?

Davil Jin said...

Tak terima 90j takpayalah takut took had,kalau tak bagi najap takperlu takut,kalau betul terima Dari najap,,mampuslah dua,,dua,,sebulah sebap u,I mati,sebap i, u mati,,hidup ambika.

Davil Jin said...

Tak terima 90j takpayalah takut took had,kalau tak bagi najap takperlu takut,kalau betul terima Dari najap,,mampuslah dua,,dua,,sebulah sebap u,I mati,sebap i, u mati,,hidup ambika.

Anonymous said...

Haji hadi yang takut dan menggelabah ke, pencacai pandap kaki fitnah yang gelabah biawak fitnah dah makan diri?

An Anonymous said...

Kalau takut takdelah TGHH saman SR di mahkamah ngok.. kenapalah aku terpaksa berhujah dgn budak2 bodoh di atas.. Patut tanyalah husam mana dia bukti akaun affin tu? Bila nak bg SR? Ke SR pun tahu yg mereka dah kena klepet?

An Anonymous said...

Kalau husam tak gelabah bagi je bukti akaun affin tu kpd SR so that boleh SR bg kat mahkamah macam nama ambiga tu.. kalau husam takut nama dia naik pakatlah dgn clara jangan sebut nama husam.. benda mcm ni pun aku nak kena ajar ke? nibodo lah..

Ibu.Karina Safah said...

PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.

Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.