Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA IKUT UNDANG-UNDANG TIDAK AKAN BERLAKU KESUSAHAN

JIKA BERSATU NAK MELUMPUHKAN UMNO DAN MELAYU , MAKA ITU TIDAKLAH MENGAPA, MUDAH-MUDAHAN CEPATLAH MELAYU TERHAKIS DARI BUMI MELAYU, TAHNIAH !!!

JIKA NIAT NAK MENGHAPUSKAN MELAYU DARI KALANGAN UMNO, MAKA RASANYA RAMAI YANG BERSETUJU, SEBAB MELAYU TIDAK ADA RUKUN HIDUP.

JIKA TIMBULNYA MASALAH DIDALAM BERSATU MAKA ITU PERKARA KECIL SAHAJA, DAN SALAHNYA ADALAH KERANA DIDALAM BERSATU RAMAI YANG HIDUNG TINGGI.

 TIMBULNYA MASALAH ADALAH KERANA ADANYA OTAK YANG MEMANDAI-MANDAI.

KEMUDIAN MENGGUNAKAN KUASA SENDIRI DENGAN TUJUAN UNTUK BERLAGAK.

RASANYA JIKA MANA-MANA PEHAK MENGIKUT PERATURAN MAKA TIADA SEBAB MEREKA MENGHADAPI MASALAH.

Pak Karamu- 

 

Bersatu akan melemahkan Umno?




Bersatu Umno


(Ubah saiz teks)

SHAH ALAM – Kewujudan parti Bersatu dianggap sebagai politik tidak sihat apabila dikatakan menjadi ancaman terbesar buat Umno.


Sejak awal penubuhannya sehingga kini, ada sahaja kontroversi yang terpalit terhadap Bersatu, sama ada daripada ahlinya sendiri atau terdapat unsur-unsur lain.

Timbalan Naib Canselor, Pembangunan Pelajar dan Jaringan Komuniti Universiti Selangor (Unisel), Prof Dr Shaharuddin Badaruddin, berpendapat, Bersatu merupakan ancaman terbesar Umno dan kerana itu ia akan terus dilanda kontroversi.

“Para pengkaji politik mendapati Bersatu ada kekuatan tersendiri, di mana jika mereka berjaya mencuri 10 peratus ahli Umno, parti ini akan terus kuat.

“Disebabkan menjadi ancaman, pelbagai kaedah yang digunakan untuk memastikan parti ini tidak akan bergerak lurus tetapi diselang-seli dengan liku ranjaunya,” katanya kepada Sinar Online.

Beliau berkata, perkara itu sudah disedari Umno, justeru parti itu menggunakan pelbagai medium termasuk jentera-jentera dalam kerajaan sendiri untuk melemahkan Bersatu.



“Umno juga dilihat turut menggunakan jentera propaganda mereka termasuk media dan sebagainya termasuklah memperbesar-besarkan isu yang ke
cil untuk menampakkan kelemahan Bersatu,” katanya.



Dalam pada itu, Shaharuddin berkata, kontroversi dan beberapa peristiwa melanda Bersatu sama dengan apa yang berlaku terhadap PKR pada 1998.







“Pada tahun itu juga, PKR bergelut dengan pelbagai kontroversi. Itulah resam parti baharu di mana situasi sebegini akan berlaku.


“Bersatu hanya perlu meneruskan momentum sedia ada dan memastikan semua ahli hingga akar umbi bersama-sama mereka,” katanya.


Terdahulu, Bersatu dihimpit pelbagai kontroversi apabila ahli-ahlinya di beberapa negeri menghantar memorandum kepada Jabatan Pertubuhan Pendaftaran (ROS) untuk mendesak siasatan dijalankan terhadap parti itu berkenaan Mesyuarat Agong yang diadakan.


Selain itu, beberapa pemimpin tertinggi Bersatu turut menarik diri apabila dikatakan perjuangan parti Bersatu sudah berubah dan wujud tikam belakang dalan kalangan mereka.


Terkini, penggunaan nama Armada untuk sayap pemuda parti itu dikatakan melanggar perlembagaan dan boleh menyebabkan parti itu diharamkan.

15 orang berkata:

Anonymous said...

Lagi bahaya kalau umno terlalu kuat, depa songlap sesuka hati. Kalau pas nak umno terus kuat, sila bubar pas dan join umno. Berita sampah mcm tu pun pak karam nak petik. Mmg betul la walaunta ni jenis bodoh. Pembangkang pun kena kuat baru ada check n balance. Tujuan berpolitik simple mcm tu pun tak tau.. pergi meninggallah!

Anonymous said...

Bahaya juga kalau Haprak berkuasa, dah lah ramai penyangak dicampur pulak dengan ketua penyamun, perasuah dan perompak yang mengisi ruang kosong dalam Haprak

Anonymous said...

Check and balance yang terbaik dengan memisahkan kuasa eksekutif dari perundangan, dan penguatkuasaan.. Pulangkan kepada agung.. Biar agung yang perhatikan cara parti2 politik yang memerintah... Klepet ke tak.. Klepet je terus jalankan penyiasatan dan perundangan..

Dua2 bn dan ph tak boleh pakai sebab tak nak buat pemisahan ni.. Sebenarnya klepet bersiri dimulakan dari zaman tun lagi, bila tun rampas kuasa perundangan dan letak bawah kuasa eksekutif memerintah dan memulakan klepet untuk diri dan kroni.. Berlanjutan sampai masa najib.. Dan tak menghairankan pemisahan kuasa eksekutif ni takde dalam manifesto ph.. Kemungkinan klepet boleh terus berlaku kalau ph menang..

Logiknya, tak mungkin pm keluarkan arahan penyiasatan dan perundangan ke atas dirinya sendiri.. Dok gitu?..

Anonymous said...

Sekiranya parti yang memerintah itu telus dan jujur,,pembangkang yg lemah pun masih boleh memberi teguran. Tidak semestinya pembangkang lemah, kerajaan yg memerintah mengambil sikap "tidak heran" kpd teguran pembangkang yg positif. Masalahnya amalan check n ballance ini ,,bukan bn ja,,dap yg memerintah ppinang pun sama saja,,,mana dia kira pendapat dan teguran orang. Banjir di ppinang,,lge salahkan kerajaan kedah. Itulah gilanya lge pujaan anjing salakan mereka iaitu pancacai.

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [2595] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 340 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Selamat melancong ke London pak lobai.
From London with love.
opppsss but not from German.

Anonymous said...

Kalu pas menang kelantan lagi, habislah duit gaji cikgu yik kena klepet balik. Lobai sana banyak yang kena sakit kleptomania.

Anonymous said...

Betol tu. Klepet duit balak beli banglo anak2. Lobai2...

Anonymous said...

Klepet$ dedak beli audi model baru. Bole jalan2 ronda2 dgn bini muda pakai jubah dan janggut

Anonymous said...

Kalu dapat klepet$ duit saham kosial bole jugak beli tiket kapalterbang kelas vip pegi jumpa kawan ayatola kat Tehran. Lama tak jumpa rindu kat syiah ni

Anonymous said...

Sapa calon pm ph nanti?... Nak tau jugak sapa pelakon episod klepet bersiri akan datang kalau ph menang.. Hihi.. .

Anonymous said...

Babi belaan hj dol ni kuat betul mendengusnya

Anonymous said...

Amarah ke tu?.. Memang patut marah.. Tak patut betul diorang tak jemput majlis kawen kat tawau tu.. Orang dah sokong bagai jalan2 toksik lgbt ari tu, tun abis anak beranak sokong, tiba2 saat hari bahagia hari persandingan boleh tak jemput pulak.. Betul la kacang lupakan kulit lgbt ni..

Anonymous said...

Alhamdulillah kelantan dah berjaya dapat ISO 2009 mengenai pengurusan hutan/balak terbaek negara bg tahun 2016.. penang tak dapat ke?

Anonymous said...

Alhamdulillah PAS berani kerana benar sebab tu berani saman SR hatta di London..

Husam berani tak nak keluar dari tanah org kerana dia ada bukti bukan duit PAS buat bangunan adun salor.. maknanya dia pasti ada bukti bangunan tu guna duit dia sendiri.. harap dia ada bukti sbg cth akaun affin dia sendiri..

Baru2 ni dia kata dah pernah tengok bukti akaun affin tu! (sekarang dah mula tukar.. hari tu dia kata ada bukti akaun affin sekarang dia kata pulak dia cuma nampak aja bukti akaun affin tu.. ahli PaN nampak gayanya nak kena klepet lagi ni.. keh keh)

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.