Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Pakatan optimis tawan Putrajaya dengan 'sopan'
AHMAD NORMAN ABU TALIB
27 November 2012
Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali
Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali
 
SHAH ALAM – Pakatan Rakyat (PR)  menolak dakwaan kononnya akan menimbulkan kekacauan sekiranya gagal pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang, malah optimis bakal merampas Putrajaya.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, beliau yakin tidak akan berlaku sebarang kekacauan kerana PR akan memenangi PRU akan datang malah menegaskan itu bukan budaya pakatan itu.


Beliau yang juga Pengerusi PKR Selangor berkata, PR tidak membawakan budaya samseng sebaliknya menonjolkan dasar-dasar melalui program-program diadakan dalam memartabatkan rakyat.


“PR akan menang jadi tidak timbul isu ini... tidak ada kalau kerana saya cukup optimis dan yakin PR akan menerajui kerajaan baru di Putrajaya selepas PRU13.


“Budaya yang dibawa Umno sekarang adalah budaya samseng dan ekstremis tetapi kalau kita lihat situasi politik sekarang golongan seperti ini pasti akan mengalami kekalahan kerana rakyat tidak mahu lagi politik perkauman sempit dan fahaman agama jumud,” katanya ketika ditemui di Bangunan SUK di sini semalam.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kononnya PR ingin mengadakan demonstrasi untuk menjatuhkan kerajaan di luar sistem pilihan raya.


Malah Dr Mahathir mendakwa hasrat pembangkang menjemput pemerhati luar untuk memantau PRU13 sebenarnya bertujuan menuduh kerajaan menipu dalam pilihan raya. 


Dalam perkembangan sama, Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok berkata, PR tidak pernah merancang untuk mengadakan demonstrasi sekiranya tewas PRU13 kerana pakatan itu hanya menumpukan usaha untuk menawan Putrajaya.


Beliau secara sinis menyifatkan Mahathir sepatutnya membuat kenyataan tersebut terhadap Umno-Barisan Nasional (BN).


“Bagi PR, kami hanya ada rancangan untuk menawan Putrajaya dan tak ada rancangan untuk buat demonstrasi selepas kalah kerana kami yakin akan tawan Putrajaya.


“Tun M (Mahathir) mungkin perlu buat kenyataan apakah Umno-BN akan buat demonstrasi mencetuskan huru-hara selepas gagal mempertahankan Putrajaya?” katanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) di sini semalam.


Sementara itu, Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abd Rani Osman berkata, kerajaan tidak perlu gusar berhubung isu pemerhati luar itu sebaliknya berfikiran positif kerana ia secara tidak langsung dapat memberi pengiktirafan pada sistem pilihan raya negara ini sekiranya dilaksanakan secara adil.


“Kalau betul telus maka apa yang nak ditakuti? Berani kerana benar. Jangan syok sendiri kerana pemerhati adalah neutral.


“Lagipun ia dapat membantu memperbaiki kelemahan sistem yang wujud sekiranya ada,” katanya.


 
  • Akira Bakhtiar · Top Commenter · Malaysia Maritime Academy
    Setiap pemerintahan yg korup dan tidak telus serta tulus pasti akan tinggal sejarah sepertimana pemerintahan Kominis Soviet, Jerman Timur, Ghaddafi, Suharto, Marcos, Hosni Mubarak dan banyak lagi. Paling lama pun tak sampai 80 tahun di era masakini. Kominis Soviet yg lama bertahan. Cepat atau lambat Umno tetap akan tersimpan di muzium. Janji di tepati pun tak guna kalau tak bersih. Lebih banyak rembat dari buat. Umno di penghujung jalan...thanks for the Bad Memories.
    • Akira Bakhtiar · Top Commenter · Malaysia Maritime Academy
      Umno mana tahu adab dlm berpolitik dan democracy. Provokasi melampau dan lakukan apa shj utk menang. Cat merah pun di jadikan senjata. Duit rakyat buat mcm hak sendiri. Malaysia bkn Umno yg punya. First Lady Malaysia bukan Rosmah tapi Raja Permaisuri Agong. Lain lah US, First Lady isteri President kerana mrk tiada Raja. Umno tak faham ke bahawa First Lady tu wanita nombor Satu di sesebuah negara?
    • Nasir Ramli · Top Commenter · Works at Pheo-Para Troopers
      KESIAN KAT PENCACAI PR.DAH LAH TU SIKIT2 GILA MEROYAN NAK KUASAI PUTRAJAYA.TAK KEMANA PON PR,LAST2 DLM TONG SAMPAH JUAGA...HEHEEE
    • Wira Perkasa · S M High School
      pandangan yg berat sebelah....bc harakah or siasah or parti pembangkang nyer paper pn sama gak cerita nyer.......beri pandangan tanpa bukti yg kukuh...
  • Mohd Yusof Muda · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
    Memetik ucapan PM..."kita tetap pertahankan Putrajaya walau apa pun yang terjadi..." menggambarkan sesuatu buruk terjadi jika PR memenangi PRU13...
    • Zinbad Battle Station · Top Commenter · Smk victoria kl
      ini pilihanraya paling sukar..pr mesti mendapat undi 60peratus
      di setiap kawasan mereka tanding dari pengundi sebenar...
      umno sudah siap sedia jika mereka kalah..
  • Syed Munir · Top Commenter
    Putrajaya pun dgn santun akan reject anda
    • Pok Nuss · Top Commenter · Kuala Terengganu
      tak pergi bersidang ke Syed Munir?..atau tugas ngko hanya kat sini aja...
    • Syed Munir · Top Commenter
      kan aku dah kata aku bukan org UMNO..masih gak percaya?...aku menyokong UMNO/BN pun kerana akau yakin seyakin2nya yg apa yg ko panggil PR tu memang tak layak, tak boleh dipercayai menjadi kerajaan.
    • Syed Munir · Top Commenter
      pembetulan: masih tak percaya gak?
  • Baharudin Abd Hamid · Top Commenter · 51 years old
    kenikmatan dan kemakmuran Negara Malaysia yang diberi Allah selama ini melalui kerajaan BN dan UMNO amat dihargai rakyat Malaysia yang tahu menilai dan sangat bersyukur.Alhamdullilah .Kami sokong BN. hidup BN.
  • Faiz Ramli · Top Commenter · Tukang² Akal at Ape² Ajer..
    Balik, Minta Maaf Pada Ibu Mu..Sekian, Terima Kasih...
  • Jr Ck · Top Commenter · Universiti Utara Malaysia
    Sopan la sgt.....
  • Hasbol Elias · Top Commenter · AOTS
    SENTIMEN YANG AMAT MERBAHAYA....KALAU SPR TELUS PKR MESTI MENANG...kalau kalah matila spr dituduh macam-macam...spr mangsa...pulis mangsa....inilah negaraku....
    • Arahman Awang Chik Arahmanac
      DENGAN IZIN ALLAH PR AKAN MENANG. AGAMA ISLAM MESTI DIJULANG. ALLAHUAKBAR.......
    • Zinbad Battle Station · Top Commenter · Smk victoria kl
      spr memang penipu besar...tetapi tak bolih menipu lebih sangat..
      jika tidak yang keluar mengundi akan melebihi had..
      seperti yang berlaku di parlimen jerlun..dimana keluar mengundi
      98.9 peratus untuk memastikan anak mahathir menang..paling tinggi
      dalam dunia.
  • Nasir Ramli · Top Commenter · Works at Pheo-Para Troopers
    AZMIN KAU DAH JUMPA IBU KANDUNG KAU KE?BALIK LA,IBU MERINDUIMU.JGN LA SAMPAI PULA TAK BAU SYURGA....
  • Nasir Ramli · Top Commenter · Works at Pheo-Para Troopers
    PKR...PARTI KENCING RAKYAT.PAS...PARTI AJAR SESAT.DAP...DUNIA AKU PUNYA.
    • Ularkapak Hayun · Top Commenter · University of Oxford
      stendet komen pencacai UMNO, mana pernah mengaku kesalahan puak sendiri..bak orang kata "baling batu sembunyi tangan", sibuk tuduh orang lain sedangkan yang selalu buat onar a.k.a tindakan tak dak otak tu datang dari puak-puak dan juak-juak UMNO sekalian..bodo la lu nasir ramli, kalo nak beza lembu punya bodo dengan ang punya bodo, rasa2 ang tinggi sikit bodo dari LEMBU..bangang tak abis2..
  • Md Sabri · Top Commenter · Pengurus Besar at Sabiro Mart
    pakatan rakyat parti jubo .
  • Izam Lenovo · Top Commenter
    Mana ade yg sopan dalam pakatan haram , cuba anda nilaikan sendiri,..makan ice cream dalam tandas ,adakah itu sopan ,..kongkek china doll, ..adakah itu dikatakan santun,..mengawan dalam KTM,..adakah itu bersih,...panjat pintu belakang umah orang ,....adakah itu dikatakan perkara yg baik,...puiiiii,...jahanam pakatan haram ni,....
    • Marzeli Ekt · Top Commenter · UKM, Bangi, Selangor
      hahaha...nampak kau ni pergi haji...tengok gambar la....tapi macam hero hindustan pun ada...tapi cakap merapu...tak boleh pakai...hahaha
  • Nakid Net · Top Commenter
    Pakatan optimis tawan Putrajaya dengan 'sopan'.WAHAI PEMIMPIN DAN AHLI PR YANG SUCI DAN BERSIH BAKPOOOOOO??????????? DALAM SINAR HARIAN TAJUKNYA 'SPOAN' ADA TANDA "........" MACAM TAK YAKIN AJEEEEE. RAKYAT MALAYSIA NILAIKAN SENDIRI. AMIN
  • Wan Napi · Top Commenter
    aku yakin jika PR tak dapat tawan putrajaya polis kena jaga2 buat demo pulak pah ni royak SPR tipu...kesian...
  • Ularkapak Hayun · Top Commenter · University of Oxford
    selama ini vandalisma yang berbaur politik ini biasanya dilakukan oleh pencacai-pencacai UMNO.

    Contohnya baling cat ke arah bas, mengoyak poster, membakar bendera, menganggu ceramah-ceramah yang diadakan oleh pihak lawan, melastik pendengar ceramah malah cuba menumbuk penceramah ini semua dilakukan oleh pencacai-pencacai UMNO dengan upah RM30.

    Mereka melakukan semua vandalisma ini kerana merasakan diri mereka dilindungi oleh pihak yang lebih berkuasa dari pihak berkuasa sendiri atau dalam lain ayat mereka dikecualikan dari undang-undang.

    Menariknya dalam hal vandalisma yang dilakukan terhadap pondok menunggu bas ini, pencacai UMNO mendakwa ianya adalah kerja-kerja penyokong PAS.

    Aku tak pernah jumpa lagilah penyokong PAS buat kerja bodoh macam ni.. Pencacai UMNO tu adalah..

    Lagipun tak pernah pulak aku dengar HIDUP PAS!! dalam sebarang majlis PAS.. kalau HIDUP MELAYU memang sering kedengaran dalam majlis UMNO..
  • Zinbad Battle Station · Top Commenter · Smk victoria kl
    untuk mengharapkan kemenangan disebuah negara yang amalkan
    pemerintahan diktator melelui pembuangan und memang amat sukar..
    kalau ikutkan sejarah kebanyakan negara yang amalkan cara ditaktor
    akan tumbang melalui kebangkitan rakyat...setengah negara jika berlaku
    ketidakadilan dalam pilihanraya akan memangil badan khas untuk kendalikan
    pilihanraya..dan kebanyakan negara itu jadi aman semula..
  • Panduanweb Pro · Top Commenter
    Video Lawak Sengal ==> http://tinyurl.com/VideoLawakSengal
  • Jalak Lenteng · Top Commenter
    Lepas pru 13 bn akan jd pembangkang.
  • Pok Nuss · Top Commenter · Kuala Terengganu
    Tak ada hal laah...kita dah biasa kalah nak kacau apa.....kita bimbang dia tu yg tak pernah kalah tiba2 kalah...dibuatnya ilang akal mengamuk ke sana ke mari tak tentu hala...huh!..mampuih..!
  • Yuhana Bin Yusof · Top Commenter
    Kalau menang tersenyum lebar tapi kalau tewas jawapan nya sudah ada BN TIPU.Kalau d lihat bancian yg d buat oleh IPT2 tidak ada satu pun yg memihak kpd pembakang.Saya pun yakin bagitu juga.Cuma boleh berkira2 siapa jawatan PM spt pungguk rindukan bulan
  • Zack Putih · Top Commenter · Professional Driver at Pulau Kapas
    kah kah kah geli ketiak aku dgr .....sudah lah pr,,,,berangan lah mu ,,,semua makluk di bumi allah ni tahu ..klu puak mu kalah akan terjadilah huru hara ,d malaysia ..jadi allah maha tahu atas segalanya ,...
  • Aizat Kororo · Top Commenter · Works at Mafia Wars
    sopan ko kata?? dgn mak pn ko x sopan...... bleh lg makan aiskrim dlm jamban sama la dgn ketua ko DSAI ... btol la cakap adik ko ummi hafilda selama ni,tiada satu pn dia tipu tapi ko dgn DSAI mmg penipu besar.... kalau org2 gombak undi dia lepas ni haiiii x tau la nk cakap apa
    • Marzeli Ekt · Top Commenter · UKM, Bangi, Selangor
      ini seko....kau taw ke masalah nya...kau tu keluarga dia ke...kalau org kata kat keluarga kau...kau marah tah....bodoh punya org
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.