Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Thursday, November 29, 2012

Raja melayu dengan pemimpin UMNO umpama bersaudara..

Bagi kita umat Islam, yang selalu mendengar kuliah agama, sering kali ustaz-ustaz menceritakan bagaimana kita manusia yang berugama Islam akan menghadapi suatu perjalanan di hari akhirat yang mana salah satu dari rukun iman.. 


Topik yang aku yang perkatakan ialah sewaktu kita nak menghadapi penentuan kiraan amal maaruf nahi mungkar sewaktu kita di alam dunia... Dimana pada pada waktu itu, segala perbuatan buruk baik diatas dunia akan ditayangkan semula, sebagai tanda bertapa adilnya Allah sebelum nak menjatuhkan hukuman,,, 

Namun rupa-rupanya Allah cukup penyayang kepada kita selaku hambanya, apakan tidak,, belum sampai pun kat hari akhirat lagi, Allah dah izinkan manusia mencipta peralatan canggih untuk menunjukkan segala laku perbuatan kita tidak kira baik atau pun sebaliknya.. 

Rentetan isu raja-raja melayu rasanya dah lama berlaku, tetapi yang paling ketara bermula dari isu plet WWW, Uncle Seeker, anak sultan yang sedang berhibur di kelab malam, dan yang terkini semalam kisah sultan dengan anaknya disebuah kelab malam,,, 

Semuanya ini telah heboh dan telah ditatap oleh semua manusia yang mempunyai kemudahan alam maya,,,tak perlulah nak diprivate atau ditutup,,kalau dah terkeluar,, maka terpaparlah ia.. 
 
Tak perlu nak tunggu hingga ke hari akhirat,, Allah dah bagi petunjuk awai-awai lagi buat kita semua umat Islam, moga-moga hambanya dapat sedar kembali dan bertaubat kembali ke pangkal jalan,,, 

Dan perkara ini bukan sahaja berlaku pada raja sahaja, malah kisah Rosmah berjoget pun rakyat boleh tahu, kenapa perkara ini boleh berlaku,, 

Sebagai manusia, naluri yang ada dalam diri terutamanya nafsu memang sukar nak dikawal, tak kira sesiapa sahaja,, kalau raja dengan cara raja, kalau bini PM dengan stail bini pm, hinggalah ke ketua cawangan, masing-masing ada nafsu tersendiri.. 

Dan yang uniknya mereka ini semuanya mengaku Islam, adanya mengaku ketua agama Islam,, ada yang mengaku mewakili parti islam,, tetapi apakah mereka melaksanakan syariat Islam...wallahhuaklam,, lihat dan fikirlah sendiri.. ,, 

Masalahnya dalam UMNO hendak menegur dan berkata benar adalah suatu yang berdosa besar,,, sila lihat video ni di minit 5.45...

Jadi kalau dah begitu rupa pemimpin UMNO, maka sesungguhnya  aku tak hairan kalau ada seorang dua raja melayu pun berkeadaan sama dengan pemimpin UMNO... 

Tak perlulah aku nak perkata panjang,, sebagai contoh mudah,, lihat negeri Kelantan,, bagaimana rajanya,,, terbaik di abad ini buat semua umat Melayu Islam di Malaysia., Raja yang berjiwa rakyat dan islam.. Kenapa.... tak kan itu pun aku nak bagi tau,,, 

Itu baru 22 tahun PAS memerintah negeri Kelantan,,, Raja pun boleh ikut, rakyat apa tah lagi,, kecualilah orang UMNo yang dah buta mata hati,,  

0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.