Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MELAYU JOHOR DAH UBAH KEPADA PR

Ahad, 24 Mac 2013

PRU13 : Bersenjatakan janji, Pakatan gempur Melayu Johor

JOHOR BARU, 24 Mac — Pakatan Rakyat (PR) menggempur Kampung Melayu Majidee, berkempen menjelang pilihan raya malam tadi, menyerang teras Melayu bandar Johor dengan menjanjikan pendidikan percuma kepada pengundi baru kawasan tersebut, dan janji untuk mengekalkan penempatan itu kepada penyokong tradisional Umno.
Berhimpun di wilayah Melayu bersejarah di pusat bandar Johor Bahru, lebih kurang 2,000 orang telah diberi amaran oleh pemimpin-pemimpin PR kerajaan negeri mereka, diterajui oleh Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman yang didakwa “rasuah”, mempunyai rancangan untuk menjual beberapa kampung dalam penempatan tersebut untuk komisen lumayan.
Akan tetapi Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, anak kelahiran Johor yang dikatakan menjadi calon pilihan PR untuk menggantikan Abdul Ghani sebagai MB, berjanji perkara ini tidak akan berlaku di bawah pemerintahan pakatan jika ia berjaya merampas kubu Umno di Johor dalam pilihan raya akan datang.
“Dengar cerita tanah Kampung Melayu Majidee nak dijual, pemimpin Umno sedang bincang-bincang, komisennya cukup lumayan,” kata ahli parlimen Kubang Kerian itu kepada hadirin.
“Kalau Umno tak boleh pertahankan tanah orang kampung, kami PR akan selamatkan tanah tuan-tuan,” tegas Salahuddin disambut sorakan dan teriakan penyokong mereka.
“PR akan jadikan Kg Melayu sebagai Kampung Warisan Negara, Umno tak fikir ini semua ...  esok dah hilang kampung, nak buat apa, nyanyilah lagu ghazal,” kata beliau merujuk kepada lagu tradisional Melayu Johor.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.