Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LAHAD DATU, MALAYSIA KANTOI KEW ?


Friday, March 15

Alamak.! Lobang Umno sudah pecah daa [Tengok la]

ARTIKEL UTUSAN MENGESAHKAN NAJIB ADA JANJI SESUATU KEPADA SULTAN SULU!!!

Dua hari lepas aku ada menyiarkan satu artikel mengenai Kumpulan Utusan sudah mula berani memainkan peranan mendedahkan sedikit demi sedikit kisah di sebalik Lahad Datu...

Ketika itu pendedahan tersebut dilakukan di dalam akhbar Kosmo, sebuah akhbar milik Kumpulan Utusan..

Tetapi semalam,sekali lagi pendedahan tentang isu yang sama,isu yang menjadi alasan sebenar mengapa pengganas Sulu sanggup datang ke Sabah... cuma kali ini ianya disiarkan oleh akhbar utama Kumpulan Utusan, iaitu Utusan Malaysia sendiri...


Adik Jamalul Kiram III, iaitu Bantilan Esmail Kiram II mahu kerajaan Filipina menyampaikan beberapa soalan kepada Kerajaan Malaysia berkenaan dengan satu pengumuman Najib terhadap kesultanan Sulu dan juga pengikutnya tidak lama dulu sebelum pencerobohan ke Sabah dilakukan..
Utusan telah memetik laporan berkenaan dari portal abs-cbsnews.com.. dan ini adalah ini petikan dari portal berkenaan yang telah disiarkan oleh Utusan..


Ini bermakna..
sememangnya Najib pernah berjanji dan pernah mengumumkan sesuatu kepada Sultan Sulu dan juga para pengikutnya..

Dan itulah juga sebabnya mengapa pengikut Sultan Sulu (yang kini dinamakan sebagai pengganas) sanggup datang ke Sabah secara tiba-tiba..

Mereka tidak datang pada 30 tahun yang lalu..

mereka juga tidak datang semasa era pemerintahan mahathir...

mereka tidak datang pada era pemerintahan Pak Lah..

tetapi mereka datang pada tahun ini..

dan mereka datang setelah Najib mengumumkan sesuatu..

Apa yang Najib umum dan janjikan kepada mereka..?

Manila Buletin ada butirannya..


Dan kini setelah berlakunya insiden pertumpahan darah di Lahad Datu..

mereka mahu Kerajaan Malaysia menjawab beberapa soalan mereka dan mereka juga mahu pengesahan dari Najib berkenaan pengumuman dan janji yang pernah dibuat oleh Najib sendiri kepada Sultan Sulu..

Maka itulah sebabnya kita tidak hairan apabila sepupu Najib,yang juga Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin Hussien mengatakan penceroboh di Lahad Datu itu bukannya pengganas..



Kebiasaannya apabila Utusan sudah berani mendedahkan kesilapan atau sesuatu yang buruk mengenai pemimpin BN, di mana kebiasaannya mereka akan sembunyikan,maka sudah pastilah pemimpin tersebut bukan lagi seorang yang dimahukan di dalam BN..

Najib yang berjanji..

kini Anwar pula yang dipersalahkan... ~ lianglahad

1 orang berkata:

Anonymous said...

"muka dia pun muka penipu" - sedutan dari filem " 3 ABDUL" hanya layak jadi "Pencacai Angkat Najis" ... Sekarang dan makin jelas relevant nya dialog Abdul Wahub ni

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.