Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ini dua ekor polis bodoh, bila hukum jatuh mereka jadi pandai

[BONGKAR] Siapa Sebenarnya Yang Arah Bunuh Altantuya?


Saya pertama kalinya dapat melihat wajah sebenar Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar yang disiarkan dalam media massa setelah didedahkan oleh pihak polis.

Terdetik di hati perasaan simpati dan sedih atas kejadian yang menimpa mereka. Benar, hukuman terhadap mereka telah diputuskan oleh mahkamah. Kedaulatan undang-undang mestilah dihormati demi menegakkan keadilan. Keputusan mahkamah itu dihormati oleh semua pihak.

Namun, bagi saya kedua-dua bekas anggota polis Unit Tindakan Khas (UTK) Bukit Aman sepatutnya menjadi hero rakyat dan negara tetapi terbabit dalam suatu situasi yang sukar dirungkaikan.

Apatah lagi, apabila terbaca laporan akhbar Sinar Harian online hari ini bahawa ibu kepada Sirul iaitu Piah Ahmad atau Mak Long Piah menyatakan bahawa anaknya pernah memberitahunya bahawa tindakannya itu dilakukan atas arahan seseorang dan dia terpaksa mengikutnya.

Kita sebagai rakyat Malaysia pastinya tertanya-tanya siapakah “seseorang” yang dimaksudkan Sirul. Sementelahan pula, memang diketahui umum bahawa Azilah dan Sirul tiada apa-apa kepentingan dan hubungan dengan Altantuya. Jadi tidak ada sebab untuk mereka membunuhnya.

Bagi saya, walaupun siapapun “seseorang” yang dimaksudkan itu, jangan mana-mana pihak mengambil kesempatan atas sumpah setia dan patuh kepada arahan dalam mana-mana pasukan beruniform khususnya polis dan tentera.

Jika benarlah ada “seseorang” yang mengarahkan pembunuhan itu dibuat, dan mahkamah dunia gagal mengesannya, sebagai orang Islam tentu kita percaya bahawa akan ada satu lagi mahkamah yang maha adil iaitu mahkamah akhirat. –HDbr />

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.