Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HA KAN DAH NAK KENA SAMAN ! TAK TERFIKIRPUN NAK JADI PI EM

'Saya bukan nak jadi PM'
Mukhriz
Mukhriz

SHAH ALAM - Adun Ayer Hitam,‎ Datuk Seri Mukhriz Mahathir hari ini menyangkal dakwaan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri‎, Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad terhadap‎ beliau, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

‎Menurut Mukhriz, beliau tidak pernah merancang konspirasi menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menaikkan Muhyiddin sebagai perdana menteri.

"Tuduhan liar Tengku Sariffuddin bahawa inilah niat sebenar Mahathir juga tidak masuk akal kerana jika ianya benar, tentu sekali Mahathir boleh terus melantik saya atau membantu dalam karier politik saya sewaktu beliau masih Presiden Umno dan perdana menteri selama 22 tahun.

"Tidak munasabah beliau hanya mempunyai niat tersebut setelah bersara dari jawatan tertinggi parti dan negara selama 13 tahun," katanya menerusi kenyataan, hari ini.

Sehubungan itu, beliau mengesahkan telah menyaman dan membuat tuntutan gantirugi terhadap Tengku Sariffuddin atas beberapa kenyataan yang disifatkan sebagai fitnah terhadap Mahathir, Muhyiddin dan beliau.

"Tengku Sariffuddin telah memberi gambaran seolah-olah saya adalah seorang yang gila kuasa, hanya mempunyai motif untuk menjadi perdana menteri tanpa sebarang pertimbangan terhadap kepentingan rakyat.

"Sanggup bersubahat dengan Mahathir dan Muhyiddin semata-mata untuk menjatuhkan kerajaan dan Najib daripada jawatan perdana menteri supaya saya sendiri boleh mengambil alih jawatan tersebut, dan bahawa setiap tindakan politik saya termasuk dalam menawarkan diri bertanding dalam pemilihan Umno adalah juga untuk tujuan menjadi Presiden Umno yang dikatakan menjamin jawatan Perdana Menteri.

"Tidak berasas tuduhan Tengku Sariffuddin yang saya bertanding jawatan Naib Presiden semata-mata untuk merealisasikan cita-cita saya untuk menjadi presiden dan perdana menteri," katanya‎ lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.