Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KALAU NAK BERBAIK USHAKAN CEPAT, CENGKADAK POLITIK DOK DIAM DULU


PKR setuju cadangan genjatan serangan Pas
Azmin Ali
Mohamed Azmin Ali
SHAH ALAM - PKR menyambut baik cadangan yang dikemukakan Pas agar semua parti pembangkang kembali bersatu dan menghentikan serangan sesama sendiri.

Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, pendirian baharu Pas itu memberikan harapan kepada rakyat Malaysia yang mahukan perubahan dalam negara yang tidak mungkin dicapai tanpa perpaduan yang utuh dalam kalangan parti pembangkang.

“Kenyataan ini mencerminkan ketokohan Timbalan Presiden Pas (Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man) sebagai seorang pemimpin politik yang matang dan berpengalaman serta memiliki visi yang jauh dengan meletakkan kepentingan negara dan rakyat melebihi kepentingan kepartian.

“Kita perlu bersetuju untuk kembali kepada meja perundingan untuk merangka sekurang-kurangnya satu pakatan kerjasama pilihan raya. Sekiranya kita gagal, kita akan mengkhianati harapan yang telah diberikan oleh rakyat Malaysia untuk memperjuangkan kepentingan mereka,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Pas ajak henti serang sesama sendiri]

Hari ini, Tuan Ibrahim dalam kenyataannya mencadangkan agar parti-parti pembangkang melaksanakan berhenti menyerang sesama sendiri bagi memberi fokus kepada musuh sebenar iaitu Umno-BN dan mencari titik kompromi yang memerlukan tolak ansur satu sama lain.

Dalam pada itu, menurut Azmin, PKR bersedia menyediakan ruang perbincangan meja bulat dalam kalangan semua parti pembangkang, NGO dan individu-individu yang komited kepada agenda perubahan dalam masa terdekat.

“Sejarah membuktikan bahawa melalui perpaduan yang utuh dan berpegang kepada dasar bersama di kalangan parti-parti pembangkang, kita telah berjaya menafikan majoriti 2/3 BN di Parlimen dua kali berturut-turut dan memperoleh majoriti undi popular dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

“Sebaliknya, perpecahan sesama pembangkang hanya akan menguntungkan Umno-BN sebagaimana yang terbukti dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak, Pilihan Raya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar baru-baru ini. Kita harus insaf bahawa perjuangan kita yang sebenar adalah untuk menyelamatkan Malaysia dan musuh kita yang sebenar adalah Umno-BN,” katanya.

Sementara Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, beliau hanya menanti arahan selanjutnya daripada Presiden parti, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk menzahirkan usaha-usaha mencari titik mula ini.

“Daripada titik mula itu barulah boleh dibincangkan bentuk atau syarat atau pantang larang yang perlu diambil kira untuk memastikan kebersamaan itu menguntungkan rakyat keseluruhannya.

“Saya sangat bersetuju supaya satu gencatan senjata boleh dilaksanakan secepat mungkin bukan sahaja oleh pimpinan parti-parti pembangkang agar tidak menyerang sesama sendiri tetapi ia perlu juga dihormati dan dihayati oleh pendukung pembangkang hingga ke peringkat akar umbi,” katanya.

9 orang berkata:

Anonymous said...

Di Johor pas sudah berkubur.

Anonymous said...

Di perak pan imayam mati tak berkubur

IrWrWs said...

Tak payah berbaik dgn DAP dan PAN pun ok. Pengkhianat tegar

Anonymous said...

Hidup lg walaunta sekor nih..

Anonymous said...

Dap dan Pan akan mati meragan..

Hamba Allah said...

Tunggu pru14 ni parti mana yang mati berkubur...

Anonymous said...

Ada lagi saki baki anwarinas, anjing dap dalam jemaah kita.. semakin berani melontar idea yang sama sekali bertentangan dengan haluan parti kini.. adakah munafiq, mahukan kuasa berbanding redha tuhan, tidak wala.. akidah layak dipersoal.. mari kita gerakkan kempen pembersihan parti dengan lebih sempurna kali ini dengan menghalau golongan sebegini.. say no to titm, you can rot in hell..

Anonymous said...

Nkau ni anjing umno..kerja pecah belahkan masyarakat..

Unknown said...

mbt shoes outlet
moncler outlet store
ralph lauren pas cher
michael kors outlet
polo ralph lauren
nike trainers
christian louboutin uk
cartier outlet store
ray-ban sunglasses
rolex uk
lululemon outlet online
ugg boots sale
true religion outlet
rolex watches
tory burch shoes
abercrombie outlet
ugg boots
louis vuitton handbags outlet
michael kors outlet
coach factory outlet
michael kors handbags
ferragamo outlet
nike outlet online
ugg boots clearance
oakley sunglasses
uggs outlet
true religion outlet
toms outlet
longchamp
cartier watches
fitflops uk
burberry outlet store
hollister
salomon shoes sale
michael kors uk outlet
longchamp handbags
0812jianxiang

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.