Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERAPA UNTUNG ?


Penjelasan 1MDB oleh Tun M tidak mustahak
Penjelasan 1MDB oleh Tun M tidak mustahak
Annuar Musa - Foto Sinar Harian oleh JAZALY AMRI JAAFAR

KOTA BHARU - Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa menegaskan tiada keperluan untuk bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad  memperjelaskan isu kemelut yang melanda syarikat pelaburan strategik negara, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada Raja-Raja Melayu.

Menurutnya, bagaimanapun beliau tidak menghalang mana-mana pihak untuk bawa isu tersebut asalkan ia mengikut peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan di Malaysia.

"Perkara ini  tidak perlu digembar-gemburkan sebab yang perlunya adalah kita sabar dan biarkan serta beri sokongan kepada proses yang Amerika Syarikat nak buat.

"Sebab apa, di Amerika Syarikat mereka buat mengikut undang-undang dan kita mesti beri kerjasama, itu bukan merampas harta 1MDB. Tapi merampas aset oleh orang-orang yang disyaki. Dalam proses ini, kalau betul benda ini berlaku, untung kepada 1MDB.

"Yang pentingnya kena bezakan defendan tersebut adakah 1MDB ataupun Perdana Menteri atau siapa, dan Datuk Seri Najib telah beri penjelasan akan beri kerjasama penuh kepada mana-mana autoriti yang berwibawa dan sah dalam mengendalikan siasatan dalam dan luar negara,"katanya kepada media di sini.


Beliau diminta mengulas mengenai rayuan Tun M kepada Raja-Raja Melayu untuk perkenan beliau menghadap dengan tujuan menjelaskan situasi negara dan tidak hanya mendengar daripada pihak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sahaja.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Yang aku pelik, mcm mana ada bapakkk ularmak vangang pis boleh sokong perompakkk ni. Nak 4 org saksi jugakkah??? Adakah unta dan keldai group pis menyokong perampokan mega ini?

Kamu memang benar2 baghal politik jika kamu masih menyantuni bapakkk ularmak kamu itu.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.