Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BERTAMBAH SERIUS


Mahathir minta pekenan Majlis Raja-Raja untuk menghadap
Tun Dr Mahathir Mohamad
Tun Dr Mahathir Mohamed. - Foto Sinar Harian oleh AFIQ RAZALI

PUTRAJAYA - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed merayu kepada Majlis Raja-Raja Melayu untuk mempekenan beliau bagi menghadap serta menjelaskan mengenai situasi dihadapi negara pada masa kini.

Menurut Mahathir, pihaknya berharap agar Majlis Raja-Raja tidak hanya mendengar penjelasan daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sahaja berhubung isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

"Kami berharap Majlis Raja-Raja akan membuka peluang ini kerana buat masa ini, kami tidak diberi peluang untuk menjelaskan situasi yang berlaku," katanya ketika sidang media yang berlangsung di Yayasan Kepimpinan Perdana hari ini.

Semalam, Jabatan Keadilan Amerika Syarika (DOJ) mengeluarkan kenyataan untuk mengambil tindakan undang-undang dengan menyita hartanah bernilai lebih daripada US$1 bilion (RM4 bilion) berkaitan 1MDB yang merupakan sebahagian daripada US$3.5 bilion yang dilarikan dari institusi itu dalam salah laku pecah amanah.

Dalam pada itu, Mahathir memaklumkan bahawa buat masa ini, Majlis Raja-Raja hanya mendengar penjelasan daripada Perdana Menteri sedangkan beliau telah terpalit dengan banyak isu skandal di negara ini.

Selain itu, Mahahir turut berpendapat bahawa rakyat negara ini tidak seperti negara-negara luar yang sanggup berhimpun di jalanan secara aman bagi mendesak pengunduran pemimpin mereka.

Ujar beliau, pihaknya berpandangan himpunan secara aman adalah perlu bagi mendesak pengunduran Najib sebagai Perdana Menteri.

"Kebanyakan negara luar membawa isu-isu sebegini ke jalanan. Rakyat negara ini tidak seperti rakyat di luar negara," katanya.

Dalam pada itu, bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S Ambiga memaklumkan bahawa Bersih akan mempertimbangkan untuk menganjurkan himpunan aman jalanan bagi mendesak pengunduran Najib.

"Bersih akan mempertimbangkan dahulu untuk sama ada wajar sepatutnya himpunan aman ini diadakan," katanya.

2 orang berkata:

Anonymous said...

mua lưới mắt cáo ở đâu tốt

Seotop1 said...

Professional printing company in Hanoi, with many years of experience with modern printing workshop & excellent staff. In Nguyen Gia is a prestigious printing address trusted by many customers in Hanoi & across the country.
See our service details at:
in ky yeu
kỷ yếu
in phong bì giá rẻ
báo giá in thẻ nhựa
công ty in lịch
thiết kế cửa hàng quần áo đẹp
báo giá in kẹp file
in name card visit
báo giá in lì xì
We always put the quality of work, progress to complete with every customer request.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.