Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PARTI BARU, BERPECAHKAH UMNO ?


Parti baharu: Tunggu kenyataan rasmi Tun
Mukhriz Mahathir
Mukhriz Mahathir

SHAH ALAM - "Masih terlalu awal untuk saya sahkan pembabitan dalam mana-mana parti politik baharu, begitu juga penubuhannya seperti yang diperkatakan."

Demikian menurut bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berhubung berita mengaitkan beliau bersama bapanya (Tun Dr Mahathir Mohamad) dan bekas Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sedang mempertimbangkan penubuhan parti baharu bakal diterajui bapanya itu.   

Namun, beliau tidak menolak kemungkinan ada pengumuman akan dibuat Mahathir dan Muhyiddin.
"Perkara ini masih terlalu awal untuk diulas lanjut, lagipun ia melibatkan banyak perkara, semuanya masih dalam perbincangan.

"Tunggu kenyataan rasmi daripada Tun kerana keputusan itu nanti adalah satu pilihan terbaik daripada kami sebagai ahli parti yang dipecat," katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Mukhriz yang kini berada di London berkata, beliau akan memberi sokongan penuh kepada sebarang keputusan yang dicapai hasil perbincangan antara beliau, bapanya dan Muhyiddin. 
  
"Kami bukan keluar parti tetapi dipecat, ianya cukup berbeza, lagipun sebagai pemimpin, kami kena fikir hala tuju baharu sebagai langkah mengukuhkan kedudukan, di samping memikul tanggungjawab yang diamanahkan rakyat," katanya.

Hari ini, Mahathir akan mengadakan mesyuarat dengan beberapa pemimpin Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, dipercayai bagi berbincang mengenai menubuhkan parti baharu dalam usaha menumbangkan Barisan Nasional pada pilihan raya umum akan datang.

Muhyiddin dan Mukhriz juga dijemput, bagaimana pun, kedua-dua bekas pemimpin Umno itu tidak akan hadir kerana kini berada di luar negara.

Bekas Naib Presiden Umno, Datuk Seri Shafie Apdal juga dijemput untuk menghadiri mesyuarat tersebut.

3 orang berkata:

Anonymous said...

Aku sokong madey buat parti baru utk tumbangkan pas di kelantan. Madey boleh jadi MB kelantan dan majukan kelantan. Sbb pas tak boleh diharap

IrWrWs said...

Kenapa plk? PAN dah x boleh diharapkan lg ke?

琐事 said...

jets jersey
michael kors outlet
michael kors uk
michael kors handbags clearance
skechers shoes
michael kors handbags wholesale
ralph lauren pas cher
jaguars jersey
nike roshe run
converse trainers

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.