Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Isu Tukar MB Selangor - Ini Jawapan Dari Rafizi Ramli.

Ketika ini Rafizi sedang memperhebatkan penerangan demi penerangan kepada semua pihak kenapa Khalid perlu diganti dengan Wan Azizah. Rafizi juga memberitahu bahawa PKR dan DAP sudah sebulat suara bersetuju dalam isu penukaran MB. Kini hanya menunggu keputusan rasmi dari PAS semata2. Pertemuan akan diadakan dengan presiden PAS sejurus TGHH sihat seperti sediakala untuk berbincang mengenai penguguran jawatan Khalid Ibrahim selaku menteri besar.

Rafizi juga akan menjawab apakah benar dia menerima komisen jutaan ringgit dari pihak tertentu supaya menaikkan nilai pengambilahalihan konsesi air.

Ramai juga la yang tweet tanya Rafizi macam2.

Kan aku dah cakap semalam. Isu MB Selangor ini membuatkan dari satu kumpulan, satu idelogi kini berpecah kepada banyak kumpulan, banyak idelogi. Dulu semua kawan2 sekarang kawan ke mana, musuh ke mana. Sakit ahti je kot dapat.

Haha..

Antara penerangan2 Rafizi mengenai isu penukaran MB Selangor.








Untuk rekod, setakat ini hanya PAS Selangor aje yang konsisten berdiri di belakang Khalid. DAP dan PKR berdiri di belakang Anwar Ibrahim. Kedua2 pihak yang bertelagah ada hujah masing2 kenapa pertahankan kumpulan masing2 dan rakyat serta penyokong2 mereka yang membaca, menilai dan menganalisis hujah kedua2 belah pihak hanya mampu mengeleng2 kepala sebab sampai tak boleh nak bezakan kumpulan mana yang berkata benar dan kumpulan mana yang tidak.

Tapi. Dari apa yang aku tahu. Saluran dana kepada parti itu memang jadi isu. Benda neh ramai dah yang bercakap kot. Mereka pertikaikan kenapa MB dari PKR tak membantu pergerakkan PKR sehingga menyebabkan orang jauh ahti.

Manakala hal2 rumit seperti perjanjian air, pengurusan sampah dan sebagainya. Andai aku ada kuasa dan kemampuan, nak aje aku siasat dakwaan siapa yang benar dan dakwaan siapa yang tipu.

Siyes rungsing kot.

Semua bergaduh macam hapa. Alih2 kebajikan rakyat semua terabai. Eh.. dah berapa ratus hari PR mentadbir Selangor? Apa manifesto yang dah berjaya dilaksanakan?

KAH KAH KAH

Apa pun. Tak guna juga kalau hanya PAS Selangor mempertahankan Khalid. Undi usul tak percaya dah cukup dengan campurtangan PKR dan DAP. Apa lue nak cakap?

Kbai.

0 orang berkata:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.