Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JALAN BARU SIAP DIBINA UNTUK ELAKKAN TOL

بسم الله الرحمن الرحيم



Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang memperkenalkan ‘jalan rakyat’ khusus kepada penduduk di sekitar bandar ini bagi mengelak mereka membayar tol 50 sen sehala di Tol Sungai Nyiur.

"Pulau Pinang sekali lagi mencatat sejarah apabila berjaya memperkenalkan ‘jalan rakyat’ bagi kemudahan penduduk di sekitar Butterworth yang hendak ke Seberang Jaya mahupun ke lokasi lain tanpa membayar sesen pun tol," jelasnya diiringi tepukan hadirin.

Tindakan Kerajaan BN yang membenarkan sebuah syarikat mengutip tol di jalan sedia ada dari Seberang Jaya ke Butterworth tiga tahun lalu dilihat membebankan rakyat apabila pengguna jalan raya Butterworth-Kulim terpaksa membayar RM1.00 untuk pergi dan balik.

Pembinaan ‘jalan rakyat’ ini, tambah Guan Eng adalah bukti bahawa kerajaan negeri mengutamakan kebajikan rakyat.

"Kita buat secara tander terbuka di mana kosnya RM5.7 juta dikeluarkan oleh kerajaan negeri semata-mata untuk melihat rakyat gembira.
"Melalui tender terbuka ini, satu syarikat kontraktor Melayu yang tiada kabel dengan mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat berjaya melaksanakan tugas dengan baik," jelasnya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.