Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ADA UBI ADALAH BATAS, ADA HARI BOLEHLAH BALAS

17/10/12

Wahai Zamberi anak Kadir jangan lah kamu berkecil hati he he ?

Satu perbuatan yang kurang hajor ade ke patut demer hina Menteri besorku yang aku kasihi.Kot ia pun komer getik dan marah pada dia jangan la buat perangai macam gampang tak beaek tau...kasihanilah dia, santunilah dia kerana dia adalah MB kamu Ha ha ha.....
Khrkkk tuihhh....MB haram.
Tak akan aku lupa sehingga akhir hayat aku macam mana   terdesaknya Umno untuk berkuasa  di Perak,  Kisah  satu gerombolan yang dikepalai oleh Najib yang telah menbuat  haru biru  sehingga tercetusnya krisis perlembagaan Perak yang cukup tragis yang tak akan dilupa oleh semua  orang.
Semua ini akan terpahat dalam sejarah negara dan negeri Perak khususnya, bertapa buruk dan rakusnya perangai Parti Umno /BN untuk berkuasa sehingga mereka sanggup mengenepikan kedaulatan undang undang dan perlembagaan Perak.
Bebalik kisah malang bilboard memanda Menteri Besor haramjadah Perak yang konun di sabotaj oleh pihak tertentu. Aku tak mau buat tuduhan kepada sesiapa kerana aku berbaek sangka .
Disini mungkin ada tiga sebab yang aku kenal pasti pertama memang mungkin benar ia dikianati dan yang kedua mungkin propaganda dari umno sendiri. dan yang ketiga ini aku cuma was was yang pasti  tak akan berlaku kerana di luar kemapuannya iaitu seokor  kambing yang menyimbah cat kerana marah terhadap memanda Zamberi anak Kadir..ha ha ha .
Wahai memanda Zamberi anak Kadiaq  jangan lah kamu gusar dan berkecil hati ,anggaplah ini asam garam politik negara kita.Semua benda benda seperti ini aku lihat sudah menjadi satu budaya yang agak kronik ,kalau penyakit barah boleh di kategori tahap 4.
Musuh kamu yang nyata di muka bumi Perak iaitu Dato Sri Nizar pun pernah Bannernya kena simbah cat [gambar] seperti kamu tapi dia cool and steady.Gitu juga dengan Dato Sri Anwar Ibrahim bagaimana bas jelajah Merdeka bukan setakat di lempar cat merah malah di baling batu sehingga boleh mengacam nyawa manusia jika berlaku kemalangan .
Bagi penulis semua  budaya ini  tak sepatutnya berlaku dalam negara kita.Semua yang terlibat dalam kancah  politik hendaklah berperangai secara matang dan profesional dalam semua keadaan.Bukan setakat isu lempar cat  sahaja tetapi kita mahu lihat semuanya yang terbabit dalam politik negara mematuhi undang undang negara ,jangan suka melangari batas undang undang . 
Bila kita berpolitik secara matang dan mengikut lusan undang undang baru lah kita akan mengecapi ke amanan dan kesejahteraan dalam hidup di  dinegara ini.





 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.