Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

IKTIRAF UEC , MERDEKAAAAAA !

SIJIL DARI SEKOLAH INDIA PULA PERLU DI IKTIRAF

MERDEKAAAAA ! 

-Pak Karamu-

Maszlee ulangi pengiktirafan UEC tak jejas bahasa Melayu

AddThis Sharing Buttons

 Dr Maszlee Malik
Dr Maszlee Malik
(Ubah saiz teks)
 
PUTRAJAYA - Kementerian Pendidikan hari ini menegaskan sekali lagi bahawa sebarang keputusan berhubung pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) akan bersifat komprehensif dan holistik, tanpa menggugat kedudukan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.

Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik berkata Kementerian Pendidikan sedang melakukan kajian holistik sebelum membuat sebarang keputusan berhubung pengiktirafan UEC.

“Sebelum melaksanakan pengiktirafan ini, kita perlu mengambil kira isu kepentingan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan jika ada sebarang impak daripada keputusan pengiktirafan tersebut yang mungkin akan menjejaskan perpaduan serta keharmonian rakyat Malaysia.

“Pandangan daripada pelbagai pihak adalah amat penting dan interaksi Kementerian bersama pihak-pihak yang berkenaan tetap menjadi keutamaan saya,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Pengiktirafan UEC adalah antara janji dalam Manifesto Pakatan Harapan (PH).


UEC ialah sijil yang dikeluarkan Sistem Sekolah Menengah Persendirian Cina Malaysia dan pelaksanaannya tidak mengikut sistem pendidikan kebangsaan. - Bernama

7 orang berkata:

Anonymous said...

Pak karam. Lebai hadi hadir parlimen tak, harini? Ke ponteng lagi? Dia ketua pembangkang kan?

Anonymous said...

Hahaha.....sibuk pasal UEC perkara penting lain manalah depa nampak.

Anonymous said...

pak karam, keh keh keh tahniah laa sebab pas dah tunjuk contoh politik matang. hari pertama dewan negara bersidang, pas dah ikut telunjuk umno protes keluar dewan keh keh keh. pas ni mmg macai umno ke? natang sungguh.. oops! matang.

Anonymous said...

Menteri ni kawan baik maza pak karamu..ntah2 akidah dia pun akidah mcm maza gak..jaga2 haha..hadi tu pun pengajian dia mcm maza pak karamu hati2 hehe..yg soheh ahlusunnah pangkat2 atasan dalam pas dlu ialah arwah harun din je pakkaramu hehe .aku doa ko jadi penulis bebas 1 hari nanti tanpa memihak sesiap pakkaramu..insyaAllah

Metwaly Shahin said...

هل تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالطائف بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الخليج الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالطائف وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الطائف اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة الخليج للخدمات المنزلية شركة تنظيف منازل بالطائف
شركة تنظيف فلل بالطائف
شركة تنظيف خزانات بالطائف
شركة تسليك مجارى بالطائف
شركة رش مبيدات بالطائف
شركة مكافحة نمل ابيض بالطائف
شركة مكافحة حشرات بالطائف
شركة عزل اسطح بالطائف
شركة عزل خزانات بالطائف

Engy Ghonem said...

شركة معتمدة فى مجاال مكافحة الحشرات والنمل الابيض ورش المبيدات الحشريه نتمتلك جميع الامكانيات فى هذا الصدد من اجل اسره نقيه وحياة سعيدة ونتمني ان نكون عند حسن ظن العميل
شركة مكافحة النمل الابيض بالدوادمي
شركة رش مبيدات بينبع
شركة رش مبيدات بشقراء
شركة مكافحة حشرات بشقراء
شركة مكافحة النمل الابيض بشقراء
شركة رش مبيدات بخميس مشيط
شركة مكافحة حشرات بخميس مشيط
شركة رش مبيدات بالقصيم
شركة مكافحة حشرات بالقصيم

Engy Ghonem said...

الشركة الافضل فى الممكله فى خدمات مكافحة الحشرات ورش المبيدات نستخدم افضل المعدات لتخلص من الحشرات بجميع انواعها
شركة رش مبيدات بالخرج
شركة مكافحة حشرات بالخرج
شركة مكافحة النمل الابيض بالخرج
شركة رش مبيدات بأبها
شركة مكافحة حشرات بأبها
شركة مكافحة النمل الابيض بأبها
شركة رش مبيدات بنجران
شركة مكافحة حشرات بنجران
شركة مكافحة النمل الابيض بنجران
شركة رش مبيدات بالدوادمي
شركة مكافحة حشرات بالدوادمي

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.