Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MALAYSIA BARU DAP PERLU DILAYAN

DAP BERI AMARAN PADA MENTERI PELAJARAN.
DAP BETUL, DAP HANYA MINTA PERUNTUKAN, SAMA ADA NAK BAGI ATAU TIDAK ITU SOAL LAIN.
DAP JUGA BETUL, MENGAPA TAK BOLEH BAGI ? SEDANGKAN PAKATAN HARAPAN MENYOKONG SMPAC DAN MENGIKTIRAF SIJIL UEC !


WALAUPUN SMPC TIADA DALAM SISTEN PENDIDIKAN NEGARA TAPI IA MEMAINKAN PERANAN PENTING DALAM PENDIDIKAN DAN IA HARUS DI IKTIRAF.
PATUTNYA PAN MESTI SOKONG KUATLAH SAMA DAP, DAN BERSATU JUGA PERLU SOKONG KUAT SEBAB INI MALAYSIA BARU PIMPINAN MAHADHIR.

ABANG ADIK TAKKAN TAK BOLEH SOKONG !

-Pak Karamu-


DAP bidas Maszlee tak beri SMPC peruntukan
AddThis Sharing Buttons

Wong Kah Woh
Wong Kah Woh

(Ubah saiz teks) 
 

KUALA LUMPUR - DAP membidas kenyataan Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik di Dewan Rakyat yang menyatakan sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC) tidak termasuk dalam sistem pendidikan kebangsaan dan tidak akan menerima peruntukan kementerian.


Ketua DAPSY Kebangsaan, Wong Kah Woh mengingatkan Maszlee bahawa kerajaan Pakatan Harapan menyokong SMPC dan mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC).


"Segala jawapan yang diberikan oleh menteri sepatutnya memaparkan kesediaan Kementerian Pendidikan untuk merealisasikan pembaharuan ini dan bukannya bergantung semata-mata kepada jawapan standard ala BN.


"Walaupun SMPC bukan sebahagian daripada sistem pendidikan negara, sekolah itu memainkan peranan dalam mendidik pelajar dan ia harus diiktiraf," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


Maszlee, dalam jawapan bertulis kepada Datuk Seri Wee Ka Siong (BN-Ayer Hitam) di Dewan Rakyat, menyatakan Kementerian Pendidikan tidak menyediakan peruntukan bagi sekolah dan murid yang belajar di Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC) kerana SMPC tidak digolong di bawah mana-mana kategori institusi pendidikan dalam sistem pendidikan nasional.


Turut sependapat dengan Kah Woh adalah Adun Bercham, Ong Boon Piow yang mengkritik Maszlee kerana lebih mendengar desakan ibu bapa tertentu untuk menukar warna kasut sekolah berbanding menjaga kebajikan sekolah Cina.


"Ramai ibu bapa daripada kaum Melayu dan India menghantar anak-anak mereka ke SMPC, manakala UEC diiktiraf secara meluas di peringkat antarabangsa.


"Menteri pendidikan dari Harapan tetapi jawapannya merosakkan dan tidak menghormati rakan PH. (Langkah ini) mesti dikritik dalam PH," katanya.


Dalam pada itu beliau turut menggesa Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad agar menilai semula kesesuaian Maszlee untuk terus memegang jawatan berkenaan.

19 orang berkata:

Anonymous said...

Pak karam, jom turun ramai2 ke sg.kandis. kita wajib sokong lokman adam walaupun dia selalu lepak kat kelab mlm, kita kena sokong dia sebab chief lebai suruh sokong.

Anonymous said...

Hoi orang tua bodoh. Masalah menteri pelajaran biar menteri pelajaran settle. Kau fikir la masalah lebih besar sama ada nak undi parti rosmah atau tak buang undi. Undi parti rosmah boleh mati syahid jihad kot?

Anonymous said...

Yang belajar smpc ramai jugak melayu islam, cina islam dan india islam. Sijil spm dapat, sijil uec pun dapat. Spm boleh guna kerja kejaan. Uec boleh guna kerja bank dan syarikat besar.

Sapa bodoh? Yg dapat spm saja ker atau yg dapat spm dan uec dlm satu masa?

Anonymous said...

Pencacai Kapir berintegriti..

Anonymous said...

Pencacai pemberi dan penerima hasil rompakan negara berintegriti di sungai kandis

Anonymous said...

Betul tu pencacai kapir berintegriti. Dulu masa dlm PR hadi awang pun mcm tu jugak, cuma bukan berstatus menteri jer.

Anonymous said...

Cerita hindustan dibintangi pas dan umno sudah bermula. Mari kita menangis....

Anonymous said...

berjihad untuk parti rosmah

Anonymous said...

"Wal haramu wal halalku" kata walaonta dan walauntit

Anonymous said...

Gaduh dgn umno, jilat kit siang. Gaduh dgn dap, jilat rosmah. Menjilat jer kerja kau

Anonymous said...

Gaduh dgn kit siang, jilat najib dapat 90juta.

Anonymous said...

Kpd ahli pas.

Ingatilah pesanan presiden kita. Ingatilah amanatnya. Sesungguhnya menentang perjuangan umno adalah jihad. Kita menentang umno bukan sebab namanya umno. Kita menentang umno kerana mengekalkan undang2 jahiliah, undang2 kafir. Jika kita mati menentang umno, mati kita adalah mati syahid.

Anonymous said...

Pak karamu, awat pas taknak sokong wakil ph di sg.kandis? dia ustaz tahfiz. Awat pas sokong lokman adam yg suka lepak kat kelab mlm? Dah jadi apa dgn pas? Perjuangkan liberalisme ka? Cer habaq sat. Kata dulu politik matang, dah jadi politik natang ka? Pas patut jadi kingmaker di sg.kandis utk martabatkan islam.

Anonymous said...

Betul tuu. Jgn dilupa amanat presiden kita. Demi para syuhada memali, kita wajib sokong calon PH di sg.kandis. takbirrrr

Anonymous said...

Kpd tun.
Jangan bagi royalti kpd kelantan. Dulu najib pun tak bg royalti kat kelantan. Jangan buat jlm ketapi syarikat china kapir tu. Tampal balik jalan yg ada tu pun sudah cukup. Bagi tampal tar tebal sikit supaya tak berlubang supaya orang senang ulang alik naik bas ekspres. Jln keretapi yg dah ada tu pun ok lagi. Cuma perlu tambah coach sahaja. Apa guna buat ketapi baru kat kelantan sedangkan jln ketapi lama sudah ada. Itupun tak penuh kalu org siam tak naik. Kilang pun bukan banyak sangat. Bawak barang kilang naik lori pun sudah cukup. Tak payahlah buang duit tambah hutang bilion2 sbb yang dpt untong cuma china kapir harbi. Nanti dapat untung dia beli kapal laut kacau perairan kita di laut china selatan dan selat melaka. Tak payah bazir bagi royalti kat sana. Takut nanti bagi royalti dia org guna utk kayakan puak2 dia saja. Belum bagi pun dah sombong gila, takut dah bagi besok tak sedar diri. Puak ni bukan boleh percaya. Kuat konar baring.

Anonymous said...

Kalu tak dapat royalti, macam mana kelantam dan tenganu nak melaksanakan manifesto? Tolong lah bagi kelantam royalti

Anonymous said...

Sapa sokong jalam ketapi yg china nak buat tu maka dia sokong china kapir harbi. China kapir harbi bukam nak tolong kelantam tapi cuma nak bawak untung balik ke china. Sebab tu dia guna bahan dan pekeja china. China tak nak guna besi dari kelantam. China harbi tu pun tak nak guna buruh dari kelantam.

Anonymous said...

Parti rosmam ambil china buat ketapi. China punya baram mana ada kualiti, suma baram cikai punya. Sebab tu rosmah tak beli beg tangam buatam china, tak beli cincim beliam buatam china, tak beli jam tangang buatam china. Tapi pelik sebab apa suruh china buat jalam ketapi. Nanti pakai tak sampai 5 tahum semua besi jalam ketapi sudah karat dam barai. Nak betulkam kena kuar rm20 bilium lagi, tambah hutam lagi. Sampai kiamat tak habis bayar hutam yg rosmah rancang. Apalah, baik besarkam sungai kelantam buat naik feri. Pelancom dari jermam pun boleh datam naik feri dan boleh meningkatkam ekonomi dan bagi kerja penduduk kelantam.

Anonymous said...

Kalau kelantan dan terengganu nak pakai duit utk mentadbir negeri, menteri besar boleh buat pinjaman kpd kerajaan pusat. Jual balak pun boleh dpt juta2 untuk bayar gaji adun.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.