Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SUNGAI KANDIS P.H KECUNDANG !

BARU BALIK DARI SUNGAI KANDIS, AGAK TERKEJUT JUGA, RUPANYA PENGUNDI SUNGAI KANDIS AKAN TOLAJ PAKATAN HARAPAN !

MEREKA KATA JANGAN BISING-BISING SHHHHH !

MEREKA AKAN AJAR P. HARAPAN KERANA .... AAAH. JANGAN CAKAP LA .... BAGI MUA PADA AAHHHHH TUNGGU KEPUTUSAN SUARA RAKYAT NANTI .....

DIANTARA PENGUNDI BERKATA: DULU PRU 14 KAMI UNDI P.H, RUPANYA TAK BOLEH HARAP, SYAITAN BETULLAH !!!

-Pak Karamu-

 

Asalkan bukan PH: Nasrudin

AddThis Sharing Buttons
 
 
Nasrudin Hassan
Nasrudin Hassan
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Tindakan Pas tidak meletakkan calon pada PRK Sungai Kandis bertujuan memastikan pertandingan satu lawan satu berlangsung.

Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan berkata, ini bagi memastikan undi pembangkang tidak pecah dan PH dapat ditewaskan.

Menurutnya, PH mesti dikalahkan dan ia akan menjadi satu isyarat kepada kerajaan hari ini bahawa rakyat tidak mahu terus dipermain dengan kegagalan mereka menunaikan janji pilihan raya seperti menghapuskan tol, menurunkan harga minyak dan menghapuskan hutang peneroka Felda.

“Kerajaan PH dilihat sangat tidak seimbang, rasis dan terlalu membuka jalan kepada agama Islam dipersendakan. Suara-suara yang mengundang keresahan orang Islam makin marak bebas dan tidak diambil tindakan wajar.

“Sebagai contoh, gesaan supaya Maahad Tahfiz ditutup, terlalu memberi muka kepada LGBT, pemikiran anti hadis, posisi penting dalam sektor kehakiman dan undang-undang tidak diberikan kepada orang Islam, pemikiran liberal, terdapat individu yang didakwa menyokong gerakan pengganas jadi pemimpin kerajaan serta dominasi DAP yang sangat skeptikal terhadap perjuangan Islam,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Sebelum ini Pengarah Pilihan Raya Pas Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir mengumumkan parti itu tidak akan meletakkan calon untuk bertanding pada PRK Dun Sungai Kandis, 4 Ogos ini.

Beliau berkata, ketetapan itu dibuat sejurus Umno membuat keputusan untuk meletakkan calon pada PRK itu.


Penamaan calon bagi PRK Sungai Kandis semalam menyaksikan, pertembungan tiga penjuru antara PH, BN dan Bebas.

PH meletakkan calon muka baharu, Mohd Zawawi Ahmad Mughni yang merupakan Setiausaha Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama (BIPPA) PKR Pusat yang juga pengetua tafiz.

BN pula mengemukakan calon yang lantang mengkritik PH, Datuk Lokman Noor Adam melalui NGO Pemantau Malaysia Baharu. Manakala calon Bebas pula ialah Murti Krishnasamy.

[ARTIKEL BERKAITAN: Tiga penjuru di PRK Sungai Kandis]

Mengulas lanjut, Nasrudin meminta supaya pengundi menolak PH dalam PRK Sungai Kandis.

“Anda mempunyai 1001 sebab untuk menewaskan PH.  Kekalahan PH dalam PRK Sungai Kandis adalah untuk menyentak lamunan mereka yang masih asyik dengan kuasa yang dimiliki agar tunaikan janji pilihan raya dan tidak lagi membohongi rakyat,” katanya.

41 orang berkata:

Anonymous said...

pak karam, pas bagi laluan pada umno di sg.kandis utk 1 lawan 1. Ahli walaunta dan walauntit nak sokong sapa? sokong umno ka? bukan dulu hadi buat amanat sesat supaya lawan umno ka? tak masuk neraka ka kalau walaunta dan walauntit undi umno?

Anonymous said...

Ape la ko ni pemtaksub..wat rilek je la..politik kan memang mcm tu 2x5 barua x kira parti manapun..dlu madey kan benci lim kit siang juga..politik ni sama je..yg ajaib dia cuma pentaksub politik mcm ko hahaha..x berdaya fikir..cuma tau backup sampai tercirit..itu la kerja pentaksub hehe

Anonymous said...

sebenarnya pas taknak bertanding di sg.kandis sebab tiada jatidiri. maklum la dah kalah teruk haritu. tapi pelik la, haritu tuan brahim kemain melolong cakap pas takkan bagi laluan mudah pada umno, tiba2 tak jadi bertanding pulak. ada apa2 ke? dah kawtim belakang ke? brp juta masyuk? share2 la dengan kami, takkan lebai makan sorang kot?

Anonymous said...

kikiki ada jugak tukang komen tuduh pengtaksub bagai. kau taknak main politik sila duduk dlm gua. kikiki ke kau kecewa sebab pas kalah teruk?

Anonymous said...

Xyah la wat hujah mcm pandai tapi bangang..negara ni demokrasi..memilih utk x campur politik pun 1 pendirian juga..xkan apa2 pendirian ko maka wajib orang lain ikut..gitu ke?hehe..mana maunya ape ko buat orang lain wajib ikut..tambah2 kalo ko pentaksub hehehe..bodo x tau yg setiap parti ape pun 2x5 barua hehe..ada plak dia nampak pas dlu benci umno tapi dia xnampak madey dlu benci limkitsiang hahaha..ko terang2 bodoh

Anonymous said...

Kot kalo nak tunjuk bodoh pun jgn terang2..buat mcm ayat menteri agama 3suku tu..lgbt xboleh buat ape2 selagi x buat..hahaha..ha yg ni la ayat ko kena tiru..jgn tunjuk bodoh ko tu terang2 sangat..mau licik skit kalo nak jerat orang hehe..lgbt x leh wat ape selagi x melakukan..hehehe..abah dia hihi

Anonymous said...

Pentaksub2 ni hidup susahkan orang..dok kene tipu je ngan parti politik..korang tengok ek..dlu masa zaman najib semua hidup susah selalu keluar duit..ph naik lalu ph mintak derma..berduyun2 korang keluar duit kene tipu lagi hehe..dah kalo korang yg bekorban korang je la ramai2 jadi pm..korang tau x dorang menteri tu banyak duit..suh dorang keluarkan sekuruh simpanan dorang la kalo betul dorang sayang negara..ini jawatan kerajaan dia nak..duit mintak kat korang..tu yg aku cakap korang pentaksub makan najis bodoh sangat..dorang kalo kua seluruh simpanan dorang pun dorang bleh cover balik ngan gaji yg besar la hehe..dgn najib korang kene tipu ngan ph pun korang kene tipu hahaha...bodoh la wei korang..hehe..kita ni start jadi bodoh bila pertama kali kita start perasan bijak..korang la tu hehe..bangang..tapi belagak pandai..korang ludah la muka korang sendiri senang hehehe

Anonymous said...

Ha ha ha....teruk kali ni penjilat dubur mahathir dan anwar kena hentam oleh anon 12.52.....sedap kut rasa tahi mahathir dan lim kit siang pada diorang...he he...

Anonymous said...

cow percaya ap pornowi ke?

Unknown said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [0091] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI DARSA,,di no (((085-333-222-717)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 754 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK

DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

tu laa karamu, hang ni taksub sangat dengan pas. kan dah kena hentam dengan mamat bodo. dulu hadi jilat taik lim kit siang dan anwar masa dlm PR. lepas tu hadi main jilat2 taik najib at least dapat jugak 90 juta keh keh keh. la ni hadi baru cium2 taik zahid hahaha lepas ni baru dia jilat2.

Anonymous said...

Karamu, awat hang taksub dengan pas? hang jilat taik hadi ka? awat hang suka buat hujah bodoh? kan dah kena marah dengan mamat bangang yg tak suka politik. dia kata parti politik 2x5, awat pas tu 2x5 macam umno ka? pas tu parti islam kan?? takkan pas pun bangang mcm mamat bangang tu jugak??

Anonymous said...

mudah2an pas menang ni sg.kandis dan kuatkan pembangkang di selangor. oops! laa pas beri laluan pada abg besar rupanya, dapat upah cium taik zahid la tu hahaha.

Anonymous said...

mamat bangang anti-politik tu dengki dengan pas la tu. pas kan taknak bertanding di sungai kandis. biar la kat pas. lagipun luka berdarah masa pru14 belum pulih. ciss.. sibuk ah mamat tuu. suka nau buat hujah bangang.

Engy Ghonem said...

الشركة الافضل فى الممكله فى خدمات مكافحة الحشرات ورش المبيدات نستخدم افضل المعدات لتخلص من الحشرات بجميع انواعها
شركة رش مبيدات بالخرج
شركة مكافحة حشرات بالخرج
شركة مكافحة النمل الابيض بالخرج
شركة رش مبيدات بأبها
شركة مكافحة حشرات بأبها
شركة مكافحة النمل الابيض بأبها
شركة رش مبيدات بنجران
شركة مكافحة حشرات بنجران
شركة مكافحة النمل الابيض بنجران
شركة رش مبيدات بالدوادمي
شركة مكافحة حشرات بالدوادمي

Anonymous said...

Backup cirit hadi memang kerja utama aku selaku walaunta penjilat cirit

Anonymous said...

Walaunta dan walauntit x campur politik adalah umpama berok di atas pokok. Jenis x boleh campur orang. Betul jugak, baik duduk dlm gua

Anonymous said...

Klate pun bole tahan jugak dia punya lgbt walupon hudud dah lulus. Knapa tak kasi rejam?

Anonymous said...

Lagi bangang jual agama utk undi parti rosmah. Cow ingat cow boleh dapat dedak lagi ke?

Anonymous said...

Yg terok ialah walaunta dan walauntit yg jual agamma undi parti rosmah. Dulu ug sembunyi2. Sekarang dah terang2. Dulu marah kalu kita cakap boss berjuang utk dedak. Sekarang sudah terang boss jilat dedak pun masih nak jilat cirit boss. Boss walaunta jilat dedak, walaunta walauntit jilat cirit boss.

Undilah bn parti rosmah dan lokman!

Anonymous said...

Pas tak bertanding sebab pas dah tahu akan kalah dan buang duit. Lagipun penyokong pas cuma ada 6K sahaja di sg kandis. Lagipun sejak kalah pru15 hari tu, pas dah tak ada hala tuju. Kingmaker dah terbarai. Telo dah kecut. Dedak dah tak masuk. Apa pun tarakkk. Ke hulu ke hilir cari alasan bodo.

Anonymous said...

Diharap ahli2 pas dapat menyokong umno sebagai satu jihad. Amanat hadi yang dulu2 tu buang je dlm lubang tandas. Bantulah umno menang supaya dapat mengubati kekecewaan hadi yg gagal ke putrajaya dlm pru14 lalu. Kesian kat dia. Mat sabu dan mahfuz pun dah jadi menteri.

Anonymous said...

Kenapa tak sorang pun pemimpin pas yg berani berterus terang mengarahkan ahli2nya supaya mengundi umno? Kenapa mereka semua cakap berbelit2, konar kiri kanan, sembunyi2. Adakah takut ahli pas keluar parti berbondong2 kalu pemimpin mereka suruh undi umno bn?

Pemimpin pas kena terus terang. Bagitahu ahli, siapa yg mereka nak sokong. Umno kah? Ph kah? Bebas kah? Tak payah undi kah? Cakap biar terang...

Anonymous said...

Kpd ahli2 Pas. Kalau korang undi umno bn dalam prk sungai kandis, ibaratnya macam korang jilat balik muntah korang sendiri. Tapi biasalah, dalam politik jual agama ni bukan muntah saja korang sanggup jilat, cirit pun korang kata wangi bak minyak attar yang nik abdoh pakai. Tak percaya?

Anonymous said...

Arahan mesti belit2 bro, baru la nama politik. Gila kau! Nak suruh lebai kasi arahan pada walaunta utk undi umno di sg.kandis? Mmg ahli lari laa jawapnya. Pemimpin sama pemimpin sedap2 dpt laba berkereta mewah bagai, walaunta disuruh jihad patuh pada pemimpin, terhangguk hangguk ikut arahan lebai.

Anonymous said...

Ph mintak duit rakyat secara suka rela nak buat bayar hutang bn dan dedak yang walauntas dah terima dulu. Ada faham tak?

Anonymous said...

Pas patut letak dr.zuhdi atau hashim jasin sebagai calon di balakang, jgn ikut sangat telunjuk zahid tuu. Baru la jadi pembangkang yg kuat. Kikiki

Anonymous said...

Org lain yg dpt dedak sembunyi2, dpt cincin permata, dpt berkins, dpt jam, rakyat pulak yang kena bayar hutang. Walaunta walauntit dapat apa? Dapat kencing? Dah dpt kencing pun walaunta walauntit nak undi umno jugak?

Anonymous said...

Walaun 1.26 kat atas tu tinggi betul tahap bangang dia. Tak kan la tak tahu hutang negara dah 1 trilion. Ko ingat gaji dan simpanan menteri ph tu ada sampai 1 trilion ke? Ko ingat 1 trilion tu besar 90 juta mcm yg boss kelodai kau terima tu ker? Kenapalah kaum walaunta ni makin bangang sejak mat sabu dilantik jadi menteri pertahanan? Kalau kecewa hadi tak jadi menteri pun, janganlah tunjuk sangat bangang tu. Faham?

Anonymous said...

Jual agama, jual isu lgbt ingatkan boleh jadi pm. Rupa2nya makin tergolek dog!

Anonymous said...

Madey dulu benci limkitsiang sekarang sayang lim kitsiang. Hadi dulu sayang limkitsiang sekarang sayang rosmah. Wow!!

Anonymous said...

Pas dulu benci umno. Sampai cakap lawan umno satu jihad. Mati kalu kira mati syahid.

Dulu laaa. Sekarang dah tak benci. Sekarang adik beradik. Cirit pun bau minyak atar. Tidur pun boleh satu selimut satu bantal.

Anonymous said...

Alaaaa apa nak heran. Pas dulupun asalnya umno. Tak ada yg hairan kalu pas balik pada umno semula. Lagipun kan TGNA dah tak ada. Dah tak ada sapa pun yg nak halang. Sapa halang pemimpin akan baruakan mereka. Yg ahli bawah2 ikut aje cakap org atas mcm lembu dicucuk hidung. Yang penting dedak dapat

Anonymous said...

Aku pelik la. Macamana la orang yg tak undi PH masa pru14 macam porniwi, pakaramu, hadi, nik abduh, lokman adam dan walaunta walauntit kat atas tu, boleh cakap PH menipu pengundi macam dia.... Bodoh betul la dia orang tu. Orang yg undi PH masa pru14 tak ada pulak yg kata mereka ditipu, ni org yg tak undi ph pulak yg rasa ditipu ph. Dah la bodoh jual agama, bangang pulak turr

Anonymous said...

Demi negara yang hampir dimufliskan oleh pemimpin umno bn dan demi agama yang hampir disesatkan oleh walaun, apa salahnya kita berkorban sedikit duit kita untuk negara dan agama bagi anak cucu cicit kita masa depan.

Derma untuk kebaikan negara adalah sesuatu yang mulia, berbeza dengan derma untuk ketua perompak negara dan derma untuk perbicaraan penerima dedak mega di luar negara. Jihad apakah kalu derma itu disalurkan kepada ketua perompak dan raja dedak tanah air??

Anonymous said...

Masa blm berkuasa janji nak buat lebuh raya. Bila dah berkuasa cilok hutan cadangan lebuh raya.

Anonymous said...

Bila belum berkuasa nak buat hudud. Bila dah berkuasa dan hudud lulus, tak jalankan hudud. Janji pulak nak buat ruu355. Yang dah lulus tak nak laksanakan, yg baru pulak dia sibuk nak buat. Bodoh

Anonymous said...

Masa belum berkuasa janji nak majukan ekonomi. Dah berkuasa melutut mintak rotalti baru nak majukan ekonomi. Ceh!!!

Anonymous said...

Macamana Pas nak jadi kingmaker kalau masuk calon pun takut? Apakah Pas sudah ketandusan pemimpin? Adakah Pas sudah hilang keyakinan dengan pertolongan Allah?



Ahli Pas Shah Alam.

Anonymous said...

Ada ura-ura Pas juga akan memberi laluan kepada BN di PRK Balakong. Jika ini berlaku maka Pas akan dipandang sebagai parti yang hanya pandai bercakap besar. Semakin banyak Pas tidak mengambil bahagian dalam PRK, kekuatan Pas akan menjadi lemah kerana tidak teruji. Pas akan menjadi parti serpihan di Pantai Barat kerana sikap menganaktirikan kemampuan ahli Pas di Pantai Barat oleh pemimpin. Pas kena berubah menjadi berani dan berkeyakinan jika ingin terus kekal bersaing dalam politik tanah air.


Ahli Pas Shah Alam.
Beri kami peluang.

Anonymous said...

Jgn undi parti yg dikaitkan dgn CIA. Nanti tergadai negara dan agama. CIA tu agen Yahudi. Faham?

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.