Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RAKYAT MULA BERCAKAP RULE OF LAW

APA SALAHNYA LEPASKAN MEMBER ! TU LA GUNA SOKONG PAKATAN HARAPAN, ERTINYA ADA LA HARAPAN.

DUA BULAN LALU BUKAN MAIN LAGI CAKAP RULE OF LAW .

TAPI ADAT BERKAWAN KENALAH TOLONG KAWAN, SALAH LAGU MANAPUN KIRA KES BOLEH GUGUR ? 

SI ANU TU GUGUR KES.

SI ANU TU GUGUR KES.

NANTI ORANG LAIN PULA MEMERINTAH ADA PULA YANG GUGUR KES.

LAMA-LAMA MAHKAMAH JADI KEDAI KOPI.

-Pak Karamu-


 Trend gugur kes pemimpin PH membimbangkan: Azalina

AddThis Sharing Buttons

Azalina
Azalina
(Ubah saiz teks) 
 
KUALA LUMPUR - Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said melahirkan kebimbangan berhubung trend penguguran kes-kes mahkamah melibatkan pemimpin PH sejak kebelakangan ini.

Dalam satu kenyataan beliau berkata, apa yang lebih merisaukan adalah kes-kes tersebut melibatkan jenayah seperti hasutan dan pembocoran maklumat.

Menurutnya, perkara tersebut memerlukan penjelasan yang kukuh kerana dibimbangi akan memberi persepsi negatif terhadap amalan doktrin pengasingan kuasa di Malaysia.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas pembebasan kartunis, Zulkiflee SM Anwar Ulhaque yang lebih dikenali sebagai Zunar dan beberapa individu lain dibebaskan daripada dakwaan hasutan mereka semalam.

Selain Zunar, bekas ahli Parlimen Padang Serai, N Surendran dan Timbalan Menteri Pembangunan Luar Bandar, R Sivarasa turut dibebaskan dari tuduhan hasutan mereka.

Mengulas lanjut, Azalina menegaskan, badan kehakiman perlu kekal bebas daripada mana-mana campur tangan termasuk dari badan eksekutif mahupun legislatif.

“Kerajaan PH perlu lebih berhati-hati dalam setiap tindakan yang diambil agar tidak mewujudkan persepsi yang salah terhadap badan kehakiman dan perundangan di negara ini.

“Maka semua pihak seharusnya berpegang dengan prinsip ‘rule of law’ supaya prestij badan kehakiman negara terus dihormati,” katanya.

Azalina juga mahu semua pihak menghormati kedudukan dan kuasa seseorang Peguam Negara untuk berperanan secara adil dan saksama seperti mana yang termaktub di bawah Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan.

“Di bawah Perkara 145(3) turut menegaskan bahawa kuasa budi bicara Peguam Negara adalah mutlak dan tidak boleh dicabar di mana-mana mahkamah.

“Bagaimanapun, trend pengguguran kes-kes Mahkamah yang melibatkan pemimpin PH sejak kebelakangan ini cukup membimbangkan,” katanya.

4 orang berkata:

Anonymous said...

kikiki ni paling lawak! karamu pun dah pandai petik surah dari azalina othman!? kikiki. oit karamu, hang offer laa mana2 lebai utk kawin dgn minah tu, lebai kan nafsu besar.

Anonymous said...

pak karam, rule of law tu mende? mcm amanat hadi tu ke?

Anonymous said...

Wahhh... Dah pandai petik kata owg umno pulak ...bagus.
Teruskan.. Demi bersatu melayu Islam... Kikk kikk kikk kikk

Anonymous said...

Melayu PH x serik2 kena kencing..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.