Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PENGUNDI PAS AKAN UNDI UMNO, TIADA PILIHAN.

JIKA UNDI P.H BERERTI UNDI DAP. ATAU UNDI P.H YANG TAK AKAN TUNAIKAN JANJI.

TAHUKAH ANDA APA HUKUM TAK TUNAIKAN JANJI ?

TAHUKAH ANDA  MENGAPA LANTIK  NON MUSLIM PANGKU JAWATAN PENTING NEGARA SEDANGKAN NEGARA INI DI KATAKAN NEGARA ISLAM ?

TAHUKAH ANDA DIMANA SUDAH HILANGNYA MARUAH BANGSA ?

MENGAPA KERAJAAN P.H YANG BAHARU USIK BERBAGAI HAL TENTANG ISLAM ? SEOLAH-OLAH KERAJAAN BARU ANTI AGAMA ?

Tahukah anda mengapa kebanyakan parti dalam p.h tolak RUU355 ?

Tahukah anda mengapa UMNO menyokong RUU 355 ?

TAHUKAH ANDA WAHAI PENGUNDI, APAKAH AGENDA KERAJAAN P.H TENTANG ISLAM DAN MARUAH BANGSA ?

MENGUNDILAH ASALKAN BUKAN PAKATAN HARAPAN !

-Pak Karamu-

 

Ke mana undi pengundi Pas pergi, PH, BN atau?

AddThis Sharing Buttons

Ke mana undi pengundi Pas pergi, PH, BN atau?
Shahril Sufian Hamdan
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Kini timbul persoalan kemana undian pengundi Pas akan pergi, susulan keputusan parti itu yang tidak meletakkan calon pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis kali ini.

Bagi Naib Ketua Pemuda Umno, Shahril Sufian Hamdan beliau melihat 'undian pengundi Pas akan pergi kepada pelbagai cabang parti'.

Katanya, BN tidak semestinya akan mendapat undian daripada pengundi Pas.

"Belum tentu undian mereka pergi kepada BN, boleh jadi pengundi Pas tak keluar mengundi, dan boleh juga jadi mereka pilih PH," katanya dalam Program Ruangan Diskusi N4 berjudul isu ‘Janji dan Orang Muda’sebentar tadi.

Beliau berkata demikian ketika ditanya moderator Datuk Mohd Irwan Rizal sama ada pengundi Pas akan mengundi BN pada PRK kali ini.


Susulan tidak meletakkan calon pada PRK kali ini, Pas menyarankan agar ahlinya memilih parti yang boleh menjaga kepentingan Islam dan Melayu serta masa hadapan negara.

Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hasan berkata, pemilihan parti itu juga didasari dengan mengambil kira sikap Pas terhadap kerajaan baharu PH, sebagaimana sebelum PRU14 lalu.

Katanya lagi, pemilihan itu juga perlu didasari dengan semangat parti itu boleh menjadi pengimbang pada kerajaan Selangor.

PRK Sungai Kandis menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara PH, BN dan Bebas.

PH meletakkan calon muka baharu, Mohd Zawawi Ahmad Mughni yang merupakan Setiausaha Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama (BIPPA) PKR Pusat yang juga pengetua tafiz.

BN pula mengemukakan calon yang lantang mengkritik PH, Datuk Lokman Noor Adam melalui NGO Pemantau Malaysia Baharu. Calon Bebas pula ialah Murti Krishnasamy.

Pada PRU14 calon PKR, Allahyarham Mat Shuhaimi Shafiee memenangi kerusi Dun Sungai Kandis selepas memperoleh 23,998 undi dalam pertembungan empat penjuru menewaskan calon BN, Datuk Kamaruzzaman Johari (11,518); calon Pas, Mohd Yusof Abdullah (7,573) dan calon Parti Rakyat Malaysia, Hanafiah Husin (76).

44 orang berkata:

Unknown said...

Kata PAS pejuang kepada bangsa Melayu dan agama Islam. Antara Lokman Adam dgn calun PKR siapa yg lebih kpd aktiviti keagamaan.....Calun PKR siap ada sekolah tahfiz lagi.....

Jadi sahlah....parti politik tak kira atas nama apa cuma sekadar parti politik.....jadi kita bebas memilih siapa saja. Tak gitu Pak Karamu.....he he he

~PakKaramu~ said...

Akhir zaman memang la banyak aktiviti agama, tapi agama kerana cari makan, demikian juga sekolah tahfiz, semuanya cari makan, bukan kerana lillahi Ta'ala.Tak gitu ? hi hi hi

Jika benar kerana agama mengapa duduk kat parti PKR yang menentang RUU355 ? Tak gitu ? hi hi hi

Lagipun dasar PKR tersimpang jauh dari kehendak agama, dengan tersasar dasar itu maka duduk la diam-diam dalam PKR ! tak gitu ? hi hi hi

Anonymous said...

Asal Bukan Kaki Kencing..

Anonymous said...

asal bukan Parti Kencing Rakyat...

Anonymous said...

Aku tak halang kalau ada walaunta walauntik yang nak mengundi parti rosmah. Rosmah banyak barang kemas.

Anonymous said...

Pemimpin tak betul. Kluk klak. Dulu lawan umno adalah jihad. Kalu mati dapat syahid. Sekarang jilat cirit hadi

Anonymous said...

Belum sampai 100 hari pun

Anonymous said...

Kat kelantan kolej untuk wanita aje dah buat ke belum? Kata orang miskin akan dapat bantuan bulanan 100 dah dapat dah?

Anonymous said...

Tuduhan cow ni berat. Cow tuduh dia buat tahfiz utk cari makan. Cow bukan saja buruk sangka tapi cow juga memfitnah orang itu hanya kerana dia bukan sama parti dengan cow. Patutnya cow tanya dia dulu sebelum cow tuduh dia buat tahfiz utk cari makan. Cow dah tua, janganlah masih terus nak jual fitnah cow tu. Patutnya cow tanya dia berapa ramai tahfiz yang dia dah hasilkan.

Nak TANYA. Pas buat tahfiz tu nak cari makan atau tak? Tanya ye, bukan fitnah.

Anonymous said...

Akgir zaman ulama su banyak. Dulu cakap kalu lawan umno jihad. Sekarang arah pengikut undi umno. Umno mana ada berubah perangai. Hadi yg dah berubah

Anonymous said...

Dulu UG sembunyi2 tak nak bagi TGNA tahu. Sekarang TGNA dah meninggal baru UG terang2.

Anonymous said...

Bekerjasama bermaksud bantu mambantu atau bersekongkol. Pas akan membantu umno bn dengan mengundi lokman adam. Kalau lokman adam tu pengetua tahfiz memang aku sokong ahli pas undi dia.

Anonymous said...

Kemungkinan besar yang bakal berlaku pada prk sg kandis ialah peratus keluar mengundi sangat rendah kerana ahli pas tidak akan keluar mengundi.

Kemungkinan kedua ialah sokongan ahli pas akan berpecah dua. Sebahagian akan undi umno dan sebahagian akan undi zawawi yg lebih islamik.

Lokman budak johor, bukan calon tempatan. Susah nak menang dan agak mustahil

Anonymous said...

Siapa yang membawa isu rasis, perkauman dan menjual agama dah tentu akan kalah.

Anonymous said...

Kita akan dapat melihat kerjasama pekerja2 parti umno dan pas saling membantu untuk meraih undi bagi memenangkan lokman adam. Diharap kerjasama ini dapat dikekalkan dalam pru15

Anonymous said...

Memang sejak dahulu pas mengintai peluang untuk bekerjasama dengan umno. Sebab itu ada UG. Saya salah seorang yang menyokong UG. Hassan Ali dan Nasaruddin boleh dirujuk. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Anonymous said...

Orang pas jgn jadi bodoh dan terikut2 dgn baruah2 dap,,kita undi umno,,umno islam. Ph,, ya,,islam, tapi jadi baruah kpd kafir cina dap dan mca gerakan. Undi depa seperti kita sokong aktiviti lgbt dan pelacuran yg tokey2 nya adalah cina2 kafir. Kita sokong umno, saudara seagama kita.

Anonymous said...

Adal bukan Parti Kencing Rakyat..

آدم على said...

شركة تنظيف فلل بالرياض
شركة تنظيف موكيت بالرياض
شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض
شركة مكافحة الفئران بالرياض

Anonymous said...

Tuan2. Melawan umno itu jihad. Mati kalu mati syahid.


Mu tak ingat?

Anonymous said...

Mu kena kencing ke? Mu undi ph ke masa pru14?

Anonymous said...

Pemangku raja kelantan tegur negeri kelantan sangat kotor dengan sampah sarap.


Memalukan. Malu la kat amoi tengok negeri kau kotor macam tu. Kau ni nak jadi islam pengotor ke? Sembang bab agama mcn hebat sangat tapi bab kebersihan yg dituntut islam pun tak mampu nak buat. Hutan balak aje bersih kau sapu!!

Anonymous said...

Nasib baik selangor tak jatuh kat pas. Klu tak akan jadi negeri paling kotor di msia.

Anonymous said...

Penganut pas mesti menyahut seruan ABAH oleh nasrudin. ABAH ialah ASAL BUKAN ABDUL HADI.

Anonymous said...

Sebagai ponyokong Pas aku pilih calon PH.
Lebih selamat

Anonymous said...

asal bukan Parti Kencing Rakyat...

Anonymous said...

asal bukan Parti Kencing Rakyat..

Anonymous said...

Pembohong Kebodoh bodohan...

Fajar Fauzan said...

Assalamu alaikum warohmatullahi wabarokatu..
Izinkan saya berbagi cerita disini siapa tahu bisa bermanfaat. Perkenalkan nama saya fajar fauzan dari surabaya saya hadir disini semata-mata hanya ingin berbagi cerita sukses saya melalui adanya uang gaib/bank gaib karena sekarang sudah banyak penipuan yang mengaku bisa membantu melalui pesugihan uang gaib tanpa tumbal tapi hasilnya nol. Saya sangat berterima kasih banyak kepada bpk H. Abdul cahyono yang sudah membantu saya melalui bantuan uang gaib sehingga hidup saya sangat jauh lebih baik dari sebelumnya, padahal awalnya saya cuma buka internet mencari lowongan kerja keluar negri kok ketemu situs beliau, saya baca semua isi situs tersebut dan saya langsung telepon beliau akhirnya saya bergabung, singkat cerita selama 3 hari saya menunggu saya dapat telepon dari beliau untuk cek dananya saya hampir pingsan melihat saldo rekening saya sebanyak 3 milyar lebih dan alhamdulillah sekarang saya sudah buka usaha di kampung, udah gak ada niat mau kerja ke luar negri.. Saya informasikan kpd anda yang ingin seperti saya butuh bantuan bpk H. Abdul cahyono silahkan kunjungi situs beliau di http://uanggaibasliinstan.blogspot.com atau langsung hubungi di nomer +6285213737273 / whatsapp 085213737273 saya cuma kasih solusi barang kali bisa mengikuti jejak saya. Terima kasih...



Anonymous said...

Sebagai ahli pas, aku undi ph sbb lokman bukan pengetua tahfiz

Anonymous said...

Dulu pru 14 degil nak ikut sangat cakap hadi lawan tiga penjuru, tak nak kerjasama dgn bn. Kan dah kalah.

Anonymous said...

Pas dah nyawa2 ikan. Tak ada sapa nak undi pas. Nasruddin pun tak berani jadi calon di sg kandis sbb tahu akan kalah.

Anonymous said...

Parti kencing hadi (ABAH)

Anonymous said...

Saya mencadangkan kepada Tun Mahathir agar bayaran royalti 20% kpd kelantan dibuat selepas semua manifesto berjaya dilaksanakan dan semua hutang negara oleh najib dapat dilunaskan.

Anonymous said...

Marilah kita ramai2 keluar pas dan masuk umno serta mengundi umno. Pas dah boleh dibubarkan kerana umno sudah berubah jadi baik.

Anonymous said...

Ada seorang sibodoh yang tak faham bahasa melayu walaupun mengaku pejuang bahasa melayu islam. Si bodoh ni ingat menstabilkan harga petrol ialah menurunkan harga petrol kepada rm1.50 seliter.

Anonymous said...

Adik beradik sibodoh itu bernama sibangang. Dia ingat gst 0% itu sama dengan gst 6% di zaman ketua perompak negara. Sebab itu sibangang tu mintak geng dia undi parti geng perompak negara.

Anonymous said...

Abang tiri sibangang bernama sibahalol. Sibahalol ni ada hutang ptptn banyak. Ingatkan ptptn kena tolak semua 100%. Rupanya bila baca balik manifesto cuma tangguh hingga gaji 4000. Gaji dia 4100, jadi sibahalol marah la sbb kena bayar balik jugak.

Anonymous said...

Adik tiri sibahlol nama dia sibengap. Bising ke hulu hilir bila menteri pendidikan nak tukar kasut budak sekolah kaler hitam. Tapi kalo tengok kasut putih anak dia sebijik dah tukar jadi kaler hitam sbb bini dia tak pernah basuh sejak beli awal tahun sampai akhir tahun.

Anonymous said...

Projek sifar pas sedang berjalan dengan tersusun di selangor. Umpan yang digunakan ialah dedak cap agen Cia

Anonymous said...

Jom ABAH (asal bukan abdul hadi). Kita jadikan sifar pas di selangor. Undilah umno untuk rosmah.

Anonymous said...

Aku pun tak faham la. Macamana sibangang tu boleh sebut ABAH jadi asal bukan pakatan harapan (abph). ABAH kan ASAL BUKAN ABDOL HADI. Ni mcm sibangang tu nak sabotaj hadi kot?

Anonymous said...

Sokong undi umno?
Kesian mangsa mamali yg korang kata syahid menentang umno dulu...

ikan said...

err x calon pigs sempadan siam tu bukan ada sekolah tahfiz ke. tu pun cari makan punya ustaz ntah lulusan apa pun tau.. tak nak buat doa pakatan ahzab lagi ke . sekali yang berdoa terus lingkup. patut calon le bekas calon dun anggerik tu, sedihnya aku ... dah la tak dapat lagi jadi ahli majelis lepas tu ceramah bersampul pun kurang... sedihnya.. tak pe yang penting presiden dah sedondon... minum sekali, pak mu ada bekap apehal bior le dia ponteng pun..

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.