Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KENAIKAN GAJI, SUDAH JANGKA IA SATU MUSLIHAT KHALID

Jumaat, 29 November 2013

MB: Gaji yang ditolak ADUN akan disalur kepada rakyat Selangor

Mana-mana Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor yang menolak kenaikan gaji dan elaun boleh menulis surat kepada Kerajaan Negeri bagi menyatakan hasrat mereka.

Sambil menegaskan tiada penangguhan pelaksanaannya, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata peruntukan yang ditolak itu boleh dimanfaat untuk kebajikan rakyat Selangor.

“Keputusan sudah dibuat. Kalau ada ADUN yang tidak mahu terima, boleh kemuka surat dan kita akan gunakan untuk kebajikan rakyat.

“Kita bertanggungjawab penuh terhadap keputusan ini dan kini rakyat perlu semak sama ada wakil rakyat mereka menjalankan tugas atau tidak.

“Kenaikan berpadanan kerana tugas wakil rakyat berat dan mereka perlu bantu rakyat tidak kira masa. Kenaikan gaji telah dibentang dan semua ADUN bersetuju,” katanya.

Semalam, Abdul Khalid membentang cadangan kenaikan gaji dan elaun di Dewan Negeri Selangor (DNS), diikuti Speaker Dewan Negeri Selangor (DNS), Hannah Yeoh membuka ruang perbahasan tetapi tiada siapa membantah kenaikan itu.

Sebaliknya, Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BBC), Mohamed Azmin Ali yang juga ADUN Bukit Antarabangsa hari ini menggesa Kerajaan Negeri menangguh pelaksanaan kenaikan itu tetapi tidak menyertai perbahasan sekalipun hadir.

Segelintir wakil rakyat juga dilihat meluahkan rasa kurang senang melalui twitter masing-masing sebaik sahaja Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi reaksi dalam isu berkenaan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.