Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUHYIDDIN BERBOHONG ??? SENANG CERITA REPORT SAHAJA KES NI



DAH MULA MAIN TUDUH DAN NAFI DALAM AKHBAR, SEPATUTNYA LAPORAN POLIS PERLU DI BUAT, JIKA TIDAK KES NI MACAM MAIN WAYANG, KAN KE MUHYIDDIN KATA DIA TERPAKSA CAKAP BENAR KERANA RAKYAT DAN SEBAGAI SEORANG ISLAM ? - Pak Karamu 

 

Thursday, July 30, 2015


Ahmad Maslan nafikan dakwaan Muhyiddin wang 1MDB masuk ke akaun Najib





Inilah sifat macai sejati.. dakwaan belumpun disiasat tapi dia dengan penuh yakin dah menafikan dakwaan tersebut..

Dakwaan Muhyiddin belumpun disiasat oleh pihak berkuasa namun Ahmad Maslan dengan penuh yakin telah menafikan apa yang dikatakan telah didakwa oleh Muhyiddin itu.

Penafiannya berdasarkan jawapan yang didengarnnya dari Najib sendiri iaitu ketika taklimat yang diadakan kepada Ahli Majlis Tertinggi UMNO sahaja..

Sedangkan menurut Muhyiddin Yassin penjelasan mengenai dakwaan skandal syarikat pelaburan itu menerusi 'fact sheet' yang diedarkan kepada jemaah menteri sebelum ini terlalu ringkas dan tidak komprehensif.

"Memang ada 'fact sheet' yang agak ringkas, tidak begitu komprehensif dan hanya menyatakan data yang hanya boleh dilihat dalam tempoh 5 hingga 10 minit.

"Ia tidak memadai, kerana 1MDB ini isu besar. Sebab itu saya perlu dapatkan maklum balas,"

Kita anggaplah penjelasan Najib mengenai Skandal 1MDB itu adalah sama baik untuk MT UMNO mahupun Ahli Kabinet..

Memang sifat macai pun.. kerana taksub kepada Najib.. percaya bulat-bulat apa yang Najib katakan..

Kalau semua macam ni.. tak perlulah ada Mahkamah dan Hakim dinegara kita ini, cukup sekadar dengan yang dituduh menafikan tuduhan kepadanya di khalayak ramai.. kes selesai...

Laporan berkaitan..

KUALA LUMPUR: Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Ahmad Maslan menolak dakwaan video yang dirakamkan di kediaman Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengakui wang sebanyak RM2.6 bilion telah dipindahkan ke akaun peribadinya.

"Itu tidak betul.. tidak ada pengaliran wang dan sebagainya. Sebenarnya presiden (Najib) telah memberi taklimat kepada kami Ahli Majlis Tertinggi (UMNO) tentang perkara yang berkaitan.

"Beliau tidak pernah menggunakan 1MDB dan masuk ke dalam akaun dia," katanya ketika ditemui pemberita pada majlis makan malam bersama Persatuan Pengilang dan Industri Perkhidmatan Bumiputra Malaysia (PPIPBM), pada Rabu.
Jelas beliau, perkara itu sudah pun diperjelaskan Perdana Menteri dan beliau menafikan telah menggunakan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).


Terbaru, video pendek berdurasi 57 saat yang dimuat naik Malaysiakini menunjukkan, bekas Timbalan Perdana Menteri itu sedang berbual dengan beberapa tetamu termasuk Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir di kediamannya Selasa lalu.

Dalam perbualan mereka itu, Muhyiddin menyebut Najib pernah mengakui kepadanya bahawa terdapat sejumlah besar wang dipindahkan ke akaun peribadinya lapor AstroAwani
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.