Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

5/09/12

Himpunan Ulama Muda Malaysia nafi beli Nashauddin Mat Isa


Nasharuddin Mat Isa

SHAH ALAM – Sekretariat Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu) nafi menawarkan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa menyertai Umno ketika mengunjungi kediaman pemimpin itu, baru- baru ini.

Pengerusinya, Fathul Bari Mat Jahaya berkata, perjumpaan itu bertujuan menziarahi Ahli Parlimen Bachok itu atas nama Islam dan tanggungjawabnya sebagai seorang Muslim.

Beliau berkata, beberapa topik dibincangkan termasuk kedudukan Nasharuddin dalam Pas yang akan diketahui pada 9 September nanti.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Bachok itu enggan mengulas lanjut dan menyerahkan kepada parti untuk menentukan kedudukannya.

“Perjumpaan itu juga membincangkan kerjasama yang boleh dilakukan antara Ilmu dan Nasharuddin pada masa akan datang.

"Ilmu akan mengadakan pelbagai program antaranya ialah Jelajah Ilmu yang akan memberikan penjelasan hukum hudud kepada Islam dan bukan Islam,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Fathul berkata, dalam pertemuan itu juga kedua-dua pihak membincangkan isu kepentingan perpaduan Islam.

“Kami menasihati di antara satu sama lain dan bermuhasabah diri. Kami mengambil keputusan untuk bersatu dan bersama-sama berbincang mengenai masa depan Islam.

"Kami juga bersatu demi perpaduan umat Islam atas nama Islam bukan atas nama dan kepentingan politik masing- masing,” katanya.

Menurutnya, beliau ikhlas bertemu Nasharuddin dan mengakui mulai rapat setelah mengenali pemimpin tersebut di Institut Jantung Negara, Kuala Lumpur beberapa tahun lalu.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai sesetengah pihak yang membuat pelbagai andaian mengenai pertemuan itu, Fathul berkata, pertemuan itu tidak bertujuan untuk menakutkan Pas atau Ilmu membeli Nasha.

“Kami datang atas nama Islam, tidak ada provokasi dan tidak pernah berbincang dan mengaibkan antara satu sama lain.

“Sebagai seorang Islam, kita tidak oleh menghalang pertemuan seorang Muslim dan Muslim yang lain kerana kita dituntut menyambung ikatan silaturahim,” katanya.~SH

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.