Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Isu Lahad Datu: Kerajaan Filipina-adik Kiram mula dialog
12 Mac 2013
Sabah diceroboh Sabah diceroboh
 
MANILA - Setiausaha Dalam Negeri dan Kerajaan Tempatan, Mar Roxas dan adik Jamalul Kiram III, Sultan Bantilan Esmail II telah mengadakan pertemuan tertutup semalam untuk membincangkan pengunduran pengikutnya dari Sabah.

Bercakap kepada pemberita semalam, Roxas berkata, pertemuan beliau dengan Esmail bukan pertama kali diadakan bagi membincangkan krisis melibatkan wilayah Sabah.

Roxas berkata, beliau bertemu pertama kali dengan Esmail pada Khamis lalu dan pertemuan secara tertutup itu bakal diadakan hujung minggu ini.

Esmail merupakan putera kedua Jamalul Kiram III, yang mengisytiharkan dirinya sebagai Sultan Sulu  manakala Agmuddin Kiram yang merupakan adiknya kini bersembunyi di Sabah dan mengetuai tentera pemberontak sekitar 200 orang bagi menuntut semula wilayah yang kononnya milik mereka.

“Pertemuan kami nanti bakal membincangkan pengunduran angkatan tentera diraja sultan di Sabah bagi memastikan rakyat yang tidak berdosa turut sama diheret dalam konflik yang berlanjutan lebih satu bulan itu,” katanya dipetik laman web www.abs-cbnnews.com.

Tambah beliau, sejak krisis tercetus bulan lalu, kerajaan Malaysia ada meminta supaya Esmail bertindak sebagai pengantara.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.