Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PATRIOT AKAN MEMAKAN DIRI


 
 
KUALA TERENGGANU - Banyak pihak yang menjangka, tindakan pemuda Umno merancang untuk mengadakan jelajah menyerang Timbalan Presiden PAS dalam isu Mat Indera ini hanya akan berbalik padahnya kepada mereka.

Menurut Pengerusi DAP Kuala Terengganu, Ng Chai Hing sejarah perjuangan Mat Indera menentang penjajah British adalah amat jelas dan dengan pendedahan yang dilakukan oleh Mat Sabu menyebabkan 'rakyat celik mata'.


"Sebelum ini orang ramai tak berapa tahu tentang cerita 'Mat Indera' tetapi apabila Mat Sabu dedahkan, rakyat sudah 'celik mata',

"masing-masing mencari sumber maklumat yang jela, dan kini Umno sudah mula menerima padah kerana menyembunyikan fakta sejarah,"katanya ketika ditemui Buletinonline.

Beliau menganggap pendedahan Mat Sabu adalah sesuatu yang ikhlas dan kena pada masanya kerana telah sekian lama rakyat ditipu dengan satu sejarah negara yang palsu.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Badan Perhubungan PAS Terengganu, Dr Azman Ibrahim menyifatkan tindakan Pemuda Umno untuk mengadakan jelajah pentas patriot umpama 'menepuk air di dulang'.

Dr Azman berkata, ia hanya akan membasahkan muka pemuda Umno sendiri apabila segala 'pekung' Umno yang meminda sejarah negara selama ini terdedah.

"Bagi saya, biarkan lah pemuda Umno umpama si Luncai terjun dengan labu-labunya, jelajah tentang isu Mat Indera akan mendedahkan bahawa memang benar Umno telah meminda sejarah negara selama ini,"ujarnya ketika dihubungi.

Tindakan pemuda Umno itu, dari sudut politik dalamannya, menurut Dr Azman, ia menunjukkan Khairi Jamaludin sedang melambaikan selamat tinggal kepada Dato' Sri Najib sebagai Perdana Menteri dan menyatakan sokongan kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin

Ia adalah kerana menurutnya, Muhyiddin yang memulakan 'polemik' Mat Indera.

"Mungkin Muhyiddin sedang melontar batu kepada Mat Sabu, tapi Najib yang akan menrima padahnya,"kiasan beliau.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.