Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Ulamak Diseru Bersiap untuk Pilihanraya Dengan Kekuatan Islam
Posted on Monday, September 26 @ 07:52:41 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

 
tn_ahmadyakobPerak, 25 September 2011 - Timbalan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, YB. Dato' Ustaz Haji Ahmad Yakob menyeru kepada para pejuang PAS khususnya para ulamak supaya memperkukuhkan tarbiah dan thabat dalam perjuangan khususnya menghadapi cabaran yang semakin besar sekarang dalam usaha menyampaikan kebenaran Islam.

Menurut beliau lagi, menjadi tanggungjawab kepada para petugas khususnya para ulamak untuk memberikan kefahaman kepada seluruh rakyat Malaysia berkenaan perjuangan PAS untuk menegakkan keadilan Islam di negara ini.


"Al-Fahmu merupakan asas kepada kejayaan perjuangan kita, itulah yang terkandung dalam salah satu kaedah dalam method dakwah kita untuk menanamkan keyakinan kepada masyarakat", kata beliau dalam salah satu taujihat yang disampaikan kepada para peserta retreat Dewan Ulamak PAS Pusat yang diadakan di Perak pada hari semalam.


Beliau turut menjelaskan tentang pentingnya para ulamak memfokuskan kepada kerja-kerja kebajikan dalam mendekati para mad'u bahkan ianya merupakan di antara kunci utama kejayaan dalam gerakan dakwah Islam


Menurut beliau lagi: "Para ulamak hendaklah membuat persiapan untuk menguruskan kemenangan berdasarkan tuntutan Islam".


"Dewan Ulamak diharap dapat memainkan peranan di negeri masing-masing mengikut kesesuaian masing-masing agar rakyat memberikan kepercayaan kepada perjuangan Islam", ujar beliau yang juga merangkap sebagai Timbalan Menteri Besar Kelantan Darul Naim.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.