Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BN KEKAL KUASA PRU 13


Saturday, March 10, 2012

FAKTOR KEMENANGAN RASUAH TATAP MENJADI FAKTOR UTAMA, ALASAN IALAH UNTUK MENUNAIKAN JANJI PILIHANRAYA, DAFTAR PEMILIH MENJADI FAKTOR KEDUA PR KALAH, FAKTOR KETIGA UNDI POLIS DAN TENTERA YANG TIDAK DEMOKRATIK, KECUALI UNDI INI DIJAMIN JIKA PR BERJANJI AKAN MELAKUKAN GAJI TENTERA DAN POLIS DIASINGKAN DENGAN GAJI AWAM DENGAN KELEBIHAN 3-10%


Melayu 80% , India 74% , Sokongan Kaum Cina Kurang 50 % - Apa Jawapannya?


Sebelum ini MiM telah menyiarkan artikel keputusan Survey Merdeka Center yang menunjukkan keputusan yang memberangsangkan kepada kebijaksanaan DS Najib Razak sebagai Perdana Menteri. Baca Sini

Selepas ini MiM jangka pakatan pembangkang akan mencipta pelbagai alasan untuk menutup atau mengalih pandangan rakyat daripada bercakap tentang keputusan tersebut.

Kejayaan meningkatnya popularti Najib Razak sebagai Perdana Menteri adalah usaha keras beliau dalam melakukan transformasi kerajaan sama ada dalam ekonomi, sosial dan politik.

Yang menariknya ialah sokongan kaum di Malaysia ini :

1. 80 peratus masyarakat Melayu menyokong padu.
2. 74 peratus masyarakat India menyokong padu.

Sokongan padu 2 kaum di atas memang tidak dapat dinafikan lagi. Najib Razak berjaya melakukan transformasi kerajaan tetapi yang paling penting sekali ialah beliau responsif kepada suara rakyat.

Butiran dan penambahbaikan sistem bersertakan insentif berpada telah dilaksanakan. Segalanya itu berunjurkan respons dan maklumat yang diluahkan sendiri oleh rakyat melalui medium-medium interaktif dan sosial Najib Razak dan kepimpinan BN yang lain.

Maka, adalah sangat memualkan dan memalukan apabila Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang cuba mencuri kredit daripada usaha Najib Razak.

Mereka tanpa malunya mendakwa kononnya merekalah yang menyebabkan Najib Razak melakukan sesuatu yang baik kepada rakyat!

Kenyataan murahan dan tidak sedar diri itu sudah tentu tidak akan diterima oleh rakyat kerana rakyat boleh bersuara direct kepada kepimpinan kerajaan tanpa perlu pihak ketiga seperti Anwar Ibrahim.

Maksud mudah, Anwar Ibrahim dan pembangkang tidak ada pun tidak mengapa kerana suara rakyat tetap sampai dan diperhalusi oleh Najib Razak dan pimpinan BN yang lain.

Maksud lebih mudah, Anwar Ibrahim ada pun lebih baik tak ada, tak ada pun tak apa.

Cuma satu perkara yang MiM inginkan respons pembaca sekalian iaitu sokongan masyarakat Cina yang dikatakan tidak melepasi angka 50 peratus.

Apakah pendapat anda sekalian dan apakah yang perlu dilakukan?

Dalam masa yang sama, kita jangan lupa pilihan raya umum 1999 yang telah menyaksikan undi kaum Melayu yang berpecah teruk dan kesempatan itu digunakan sepenuhnya oleh PAS dan parti keluarga Anwar Ibrahim.

Tatkala itu, BN mendapat sokongan padu daripada undi-undi pengundi bukan Melayu serta sokongan yang kuat daripada negeri Sabah dan Sarawak.

Ketika itu juga, PAS dianggap sebagai taiko atau pun 'abang' di dalam parti campuran DAP dan parti keluarga Anwar Ibrahim sehingga berjaya memaksa manisfesto parti itu iaitu pembentukan sebuah negara Islam untuk dijadikan manisfesto Barisan Alternatif.

Dan sekarang, kita saksikan sendiri PAS bukan lagi 'abang' atau 'adik' tetapi yang dibawah telunjuk parti DAP!

2 orang berkata:

Anonymous said...

pala buto lu, bn menang kepala lu ilang

Anonymous said...

Pala but0h bapak lu org bawahan yg komen kat bawah ni, bn menang pala but0h lu jugak ilang kang kAh!3

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.