Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

20 September 2012

Penjelasan Dato' Ngeh Noo Ham Tentang Isu Bantahan Hina Nabi SAW


Dari Akaun FB -Dr Raja Iskandar Al-Hiss
Sukai Halaman Ini · lebih kurang sejam yang lalu

Bersama rakan pemuda PAS Perak berbincang dgn Dato' Ngeh Noo Ham, Pengerusi Dap Perak tentang isu himpunan aman bantah hina Nabi SAW.

Dato' Ngeh bantah keras penghinaan terhadap Rasulullah SAW dan sangat kesal dgn Umno yang memutar belitkan kenyataan beliau.

Tindakan yang betul dibuat oleh Pemuda Pas Perak kerana sedia berdepan dengan Dap, Pas berada dalam Pakatan Rakyat wajar mendapat penjelasan perkara yang sebenar bukan kita terperangkap dengan Fitnah dan spin media pro Umno.



Wfauzdin Ns

Dlm siri berbalas twitter di antara pengerusi dap perak, ngeh koo ham dgn ketua pemuda umno, khairy. Ngeh koo ham menyebut, " khary mahu org islam membantah Sam Bacile (isu filem hina nabi). Untuk islam atau kepentingan politiknya? Tidakkah org islam membuang terlalu banyak masa dan tenaga untuk ini?".

Sinar hari ini, ngeh koo ham menerangkan bahawa ayatnya itu bkn bertujuan utk mrnghina islam, "saya tidak bantah jika mereka berhasrat untuk bergabung demi islam".

Ketua pemuda PAS, us nasruddin tantawi pula berkata, " tiada isu buang masa atau tenaga sebagaimana dikatakan pemimpin dap itu kerana bantah filem itu adalah kewajipan setiap individu muslim".

Aku secara peribadi pula melihat apa yg disebut oleh ngeh koo ham itu adalah berbentuk prrsoalan iaitu adakah ketua pemuda umno mahu menentang filem tersebut atas kepentingan politik, dan mmg membuang masa jika umat islam berhimpun dan membantah utk kpentingan politik umno. ayat " tidakkah org islam buang terlalu byk masa dan tenaga untuk ini" aku mentafsirkan adalah buang masa dan tenaga utk kpentingan politik ketua pemuda umno itu. Itu tafsiran aku.

Tindakan ketua pemuda pas amat tepat sekiranya ngeh koo ham menyatakan pendapatnya yang berbeza dari apa yg aku tafsirkan. Kesimpulannya, kenyataan ngeh koo ham dlm sinar hari ini yg menyokong umat islam bergabung demi islam (bkn kpentingan umno) rasanya sudah cukup utk kita fikirkan.-Pandangan Wfauzdin Ns

-Kedahkini

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.