Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA ANGGAP BESOK PILIHANRAYA APSAL DUIT TAK KASI LAGI ? hu hu hu

Ahli Umno dinasihat anggap 'esok tarikh PRU'
Wartawan Sinar Harian
10 September 2012
Menjelang PRU 13
Menjelang PRU 13 
 
NILAI – Semua ahli Umno dinasihat sentiasa bersedia dan menumpukan sepenuhnya aktiviti mereka ke arah pengukuhan parti, seolah-olah Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan diumumkan esok.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pelbagai spekulasi dibuat berhubung tarikh PRU13,  sedangkan hanya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sahaja berkuasa menentukannya.

“Sekarang ini ramai yang cuba jadi PM (Perdana Menteri) membuat ramalan tentang bila tarikh PRU. Ada yang cakap bulan Julai, September dan macam-macam lagi.

“Jangan kita ambil tugas PM, lebih baik kita mempersiapkan diri untuk menghadapi waktu itu. Bagi kita di peringkat ahli jangan fokus bila tarikh PRU, tapi kita anggap sahaja tarikh PRU hari esok,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pandangan pelbagai pihak yang meramalkan BN akan menang besar jika Parlimen dibubarkan tahun ini, berbanding sekiranya diadakan tahun depan.

Ismail Sabri berkata, apa sahaja perkara dan tindak tanduk yang boleh melemahkan parti, perlu diketepikan bagi membolehkan Umno dan Barisan Nasional (BN) mampu meraih kemenangan pada PRU nanti.

“Kita bukan setakat bersedia dengan jentera, tetapi kalau jentera macam mana sekalipun siap dengan peralatan moden, beratus pemuda bermotor dan hari-hari pergi rumah orang, tapi jika ada masalah dalaman yang tidak selesai, tidak akan menjami kemenangan.

“Saya harap kita semua dapat lupakan sengketa yang ada buat seketika, lupakan sengketa sebelum PRU ini. Tapi, kalau lepas PRU esok, terpulanglah kalau mahu ‘berperang’ pun,” katanya.

Beliau turut menyokong kenyataan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk ambil tindakan singkirkan ahli yang sabotaj parti.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.