Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TOLAK NAJIB

Dua cawangan di Parlimen Machang tolak Najib
Ketua Cawangan Lepan Simpol, Datuk Sazmi Miah
Sazmi

KOTA BHARU - Mesyuarat Cawangan Lepan Simpol dan Banggol Judah, dekat Machang di sini, Sabtu lalu sebulat suara menolak kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden Parti.

Usul politik tersebut diterima tanpa bahas oleh kira-kira 70 ahli yang hadir pada mesyuarat bersama, dua cawangan tersebut.

Ketua Cawangan Lepan Simpol, Datuk Sazmi Miah berkata, usul tersebut mengambil kira kepentingan parti pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang apabila rata-rata rakyat di peringkat akar umbi menolak kepimpinan Najib.

Katanya, sekali pun keputusan tersebut menongkah arus dan dilihat bertentangan namun itu adalah suara ahli di cawangan tersebut.

"Usul ini diterima dengan hati yang terbuka dan tidak dibahaskan kerana kita mahu memperkasakan parti dengan mengambil kira suara ahli-ahli di peringkat akar umbi.

"Usul ini dibuat oleh anak-anak muda dan inilah suara mereka. Kenapa kita mesti bantah? Mesyuarat cawangan adalah platform yang tepat untuk menyuarakan suara hati dan pendapat mereka. Tidak perlu bercakap di kedai kopi atau cakap belakang sebaliknya nyatakan secara jelas dan terang mengikut saluran yang betul," katanya kepada Sinar Harian di sini, hari ini.

Sazmi yang juga bekas Ahli Parlimen Machang berkata, pelbagai isu yang membelenggu presiden parti boleh menjejaskan parti pada PRU akan datang  dan Najib perlu berundur sebelum ia dilaksanakan.

Katanya, dalam masa yang sama, kedua-dua cawangan itu juga sepakat menolak penangguhan pemilihan Umno yang dijadualkan pada tahun ini sebagaimana yang diumumkan Najib pada tahun lalu.

1 orang berkata:

Unknown said...

Tolak najib, UMNO tambah utuh.. tambah kukuh bila PAN diketuai husam sdg menyelamatkan UMNO dari tersungkur di PRU14 nanti..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.