Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INI CERITA TERLALU LAMA, TAK DAPAT BENTERAS SEBAB........

Sindiket pinjaman wang terlibat kongsi gelap
Sindiket pinjaman wang terlibat kongsi gelap
Antara barang yang dirampas dalam operasi melibatkan sindiket pinjaman wang tanpa lesen.

KUALA LUMPUR – Bukan sahaja menawarkan khidmat pinjaman wang tanpa lesen, tapi sindiket ini juga dipercayai mendalangi kegiatan kongsi gelap.

Itu pendedahan susulan tertangkapnya seramai 26 individu berusia antara 17 hingga 51 tahun dipercayai ahli sindiket tersebut dalam operasi di Johor Bahru dan Ipoh, Perak, semalam.

Tangkapan turut membabitkan tiga wanita termasuk seorang warga Vietnam.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, operasi bermula jam 10 pagi mendapati sindiket ini aktif mencari mangsa dengan membuat iklan pinjaman menerusi iklan dan pamplet yang diedar di kawasan perumahan serta kawasan perniagaan.

“Motifnya kerana kawasan-kawasan tersebut adalah tumpuan orang awam.  Sindiket yang telah bergiat aktif sejak dua tahun lalu di kawasan sekita negeri Johor dikesan bertindak ganas terhadap mangsa,” katanya.

Jelasnya, tidak cukup dengan itu, sindiket ini akan mengugut mangsa dan menyimbah cat semasa membuat kutipan wang.

Mengulas tentang jumlah faedah yang dikenakan, Acryl Sani memberitahu, peminjam akan dikenakan faedah yang tinggi antara 10 hingga 15 peratus dan  ditawarkan pinjaman dengan peminjam yang baru bagi membantu menyelesaikan pinjaman. Kaedah ini menjadikan peminjam akan meminjam wang dari ramai peminjam.

Selain itu, dipercayai, sindiket ini juga mendalangi kegiatan samseng dan kongsi gelap di kawasan sekitar.

Tambahnya, setakat ini semakan dapati terdapat 26 kes yang disiasat membabitkan sindiket ini yang mana tujuh daripadanya melibatkan keganasan.

“Dalam serbuan itu, kita telah merampas beberapa barang antaranya, telefon bimbit, kad ATM, komputer, buku cek, kertas iklan Ah Long dan senjata tajam iaitu parang dan pedang samurai. Turut dirampas wang tunai dan pelbagai model kenderaan.

“Jumlah sitaan yang dibuat berjumlah RM2,048,050,” katanya.

4 orang berkata:

ibu rasia said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada DATOK atas nomor yang DATOK
beri 6 angka [776760] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus DATOK.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu DATOK. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan DATOK..
sekali lagi makasih banyak ya DATOK… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi DATOK BOWOH IBRAHIM MAT ZIM,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 2 JUTA RINGGIT , wassalam.

Anonymous said...

Sbb kerja asyik tebang balak utk cari duit perintah negeri. Mana banjir nak selesai.

Anonymous said...

Siapakah PEMIMPIN BERJIWA TIKUS?

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.