Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAN HILANG LENYAP SELEPAS PRU 14


AKIBAT CARA BERPOLITIK PAN 
HANYA MENGHARAPKAN BELAS
KASIHAN PARTI LAIN MAKA
PAN AKAN HILANG TIDAK
TINGGAL BAYANG
SELEPAS PRU14
 
-Pak Karamu-
 
 
 
Pas mungkin kalah teruk PRU14 nanti
Pas

SHAH ALAM - Satu kajian yang dibuat oleh Invoke Malaysia (Invoke) mendapati bahawa Pas berkemungkinan akan kehilangan banyak kerusi yang disandang dan dijangka kalah teruk pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

Ketua Pemuda Amanah Nasional, Mohd Sany Hamzan mendakwa ini mungkin disebabkan oleh pendekatan Pas yang dilihat tidak konsisten dalam pendekatan serta tidak mempunyai pendirian dalam gerak kerja politik mereka.

“Pemimpin Pas ketika ini menolak secara total Amanah dan Dap sementara itu pengikut parti di peringkat bawahan pula menolak Umno memandangkan sebahagian mereka masih berpegang dengan pandangan lama yang ekstrem terhadap parti itu.

“Kedua-dua pandangan pemimpin serta pengikut Pas ini menyebabkan mereka terpaksa mencipta blok ke-3 dengan strategi "king maker" yang mencorakkan pendekatan yang tidak berpendirian bagaimanapun, rakyat pula merasakan ia yang tidak mampu untuk membuat perubahan kepada tampuk pemerintahan negara,” katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.

Sebelum ini, Pas ada membuat kenyataan bahawa  mana-mana parti pembangkang yang ingin bekerjasama dengan Pas, perlu mengikut cara Pas.

Di samping itu, Pas terbuka mengadakan rundingan dengan mana-mana NGO, mahupun parti politik untuk menghadapi PRU14 kecuali dengan Amanah.

Tambahnya lagi, Pas kini  bergantung kepada  pengundi keliru yang kurang terdedah dengan perkembangan politik dan menganggap parti tersebut masih lagi bernaluri pembangkang.

“Pengundi ini yang kurang terdedah dengan perkembangan politik menganggap bahawa Pas masih lagi pembangkang yang bernaluri pembangkang, sedangkan parti itu sudah berubah 180 darjah.

“Namun begitu, pengundi sebegini dijangka akan berkurang menjelang PRU14 nanti setelah Pakatan Harapan dan Bersatu membuat penerangan menyeluruh tentang pentingnya undian ini untuk selamatkan negara,” katanya lagi.

3 orang berkata:

Anonymous said...

Pas akan melingkup di semua negeri. Aamiin.

Anonymous said...

Tengok gaya bukan pan yg akan lingkup, tapi pas. Tinggal penyokong saluran 1 jah. Itu pun dah byk yg lari ikut pan.

Buktinya kat sabak bernam. Hanyut!!

Anonymous said...

Pas merosakkan Islam dan menyesatkan akidah org2 melayu.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.