Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SUARA GERAKAN SATU NADA DENGAN DAP

ORANG ISLAM SEMUA DAH JADI BISU
DAYUUUUSSSSSSSS !!!!!
MASA SEKARANG BUKAN LAGI UNTUK MENIKUS
DENGAN ORANG KAFIR KERANA POLITIK.
SUDAH BANYAK KALI KENYATAAN MENGHINA  AGAMA OLEH ORANG KAFIR NAMUN ORANG ISLAM 
MASIH TIDUR NYENYAK, KITA
TIDAK TAHU KENAPA

YANG MENJAGA KEPENTINGAN AGAMA PULA SUDAH MENJADI ORANG BISU SERIBU BAHASA

ADA JABATAN AGAMAPUN MACAM MAKAN
GAJI BUTA SAHAJA, NANTI BILA TERJADI
KEBURUKAN BARULAH JABATAN
AGAMA MAHU BERSUARA
MAJLIS RAJA-RAJA-RAJAPUN SATU NADA DENGAN
MAJLIS AGAMA

KALAU UMAT ISLAM BERTINDAK SENDIRI BAGAIMANA ??????

-Pak Karamu-

'Gerakan jangan kacau agama Islam'
Syed Ali Alhabshee
Syed Ali Al-Habshee

SHAH ALAM - Naib Presiden Gerakan, Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai disifatkan sebagai bersikap kurang ajar kerana mendakwa sekolah agama dibiayai kerajaan adalah ancaman sebenar kepada perpaduan di negara ini.

Menyanggah perkara itu, Ketua Umno Bahagian Cheras berkata, Hoe Chai sengaja mencabar dan membakar perasaan orang Melayu dan umat Islam dengan mengeluarkan kenyataan yang terlalu biadap dan menjengkelkan.

"Saya nak beritahu Gerakan, jangan sengaja nak kacau dalam isu agama Islam, jangan nak tunjuk jaguh," kata Datuk Seri Syed Ali Alhabshee dipetik menerusi blog Umno Bahagian Cheras.

Hoe Chai sebelum ini dipetik sebagai berkata, sekolah agama adalah ancaman sebenar perpaduan di negara ini dan bukannnya sekolah vernakular.

Hoe Chai juga mendakwa sekolah agama mempunyai kecenderungan untuk menghasilkan mereka yang mempunyai fahaman ekstremis Islam.

Membidas kenyataan itu, Syed Ali berkata, kenyataan yang dikeluarkan Hoe Chai tidak boleh dipandang ringan kerana telah menyentuh mengenai agama Islam yang sudah termaktub dalam Perlembagaan.

"Selama ini kita kata Barat yang lakukan propaganda kononnya Islam agama ekstrim, tetapi malangnya, pemimpin Gerakan, rakan BN tuduh sekolah agama kita (Islam) cenderung kepada pelampau, ini dakwaan jahat dan tidak boleh dipandang ringan," tegasnya.

Mengulas lanjut perihal itu Syed Ali berkata, Umno akan bangkit apabila institusi agama Islam dipersoalkan walaupun yang mempertikaikan itu datangnya daripada rakan BN.

"Berada dalam BN bukan bermakna mereka (Gerakan) boleh sesuka hati mengeluarkan kenyataan yang sengaja untuk menghiris hati orang Melayu dan umat Islam," tegasnya.

Beliau menjelaskan, sekolah agama yang dibiayai kerajaan menjuruskan kepada pembentukan akhlak mulia termasuk mengamalkan sikap bertelonrasi selari dengan dasar pelajaran kebangsaan.

Malah tambah beliau, Islam mengajar umatnya supaya menghormati penganut agama lain dan hidup dalam kerukunan dalam sebuah masyarakat yang berbeza agama, budaya dan latar belakang.

Oleh itu, ujarnya tuduhan Hoe Chai bahawa sekolah agama merupakan ancaman kepada perpaduan di negara ini terlalu kurang ajar serta rasis.

Katanya, besar harapannya agar Presiden Gerakan Mah Siew Keong berbuat sesuatu mengenai perkara ini.

"Saya juga berharap Presiden Gerakan jangan jadi bisu, tolong beri nasihat Naibnya supaya memahami ini adalah realiti Malaysia bahawa Islam agama rasmi dan tidak boleh dipersoal atau cuba memberi tafsiran yang salah," katanya.

4 orang berkata:

Anonymous said...

Setujuuuu!!! Contohnya Mamat sial anak haram jadah pecacai PAN. Mana suara dan komen anda? Mana kutukan dan makihamun pada para Ulamak? Walaunta jual agama? Bla..bla..bla..oh ya lupa lak dia orang tu anak haram luar nikah bermulut sial Bau todi ngan arak... Pecacai PAN@DAP@KAFIRUN.. Mestilah dia orang suka Islam kena hina.. X yah susah2 nk pos komen dlm blog... Klu lah aku ada ilmu sakti nak aje aku jampi dia org tu mati aksiden masa tgh mabuk...

Anonymous said...

Best bahasa, ini bahasa yang selalu digunakan oleh puak-puak kumpulan Merah (Jamal Pak Tongkol) @ Jamal Tandas......

Anonymous said...

Tu la..Sapa suruh hadi peluk2 abang besar Gerakan. Kan dah termalu2

cass said...

kalau setakat bagi nasihat...suruh kendurkan statement...nampak sangat pemimpin umno takut untuk mengambil tindakan yang lebeh keras terhadap gerakan parti komponen bn...sebab tu mca dan gerakan serta rakan sekomponen umno naik tocang...sbb mereka tahu...tiada ada tindakan apa2 yang berani diambil umno...poorah kalau setakat suruh ketua gerakan nasihat timbalan yang biadap ni...tak payahlah nak bazirkan air liur...umpama melepaskan batuk ditangga saja...buang masa...kalau sekadar nak perhatian rakyat untuk mengatakan umno peduli terhadap sensitiviti islam..dengan hanya bersuara begitu....bertambah jelas lah kebaculan pemimpin melayu umno...jamil khir baharom langsung hilang suara....sejak balik dari london ni...mulut dia macam telah digam...sepatutnya dia lah lebeh kena bersuara dan bertindak kerana ini tanggung jawab dia dan kementerian yang dia teraju...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.