Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LAAAA, RUPANYA MAHADIR DIKTATOR POLITIK, SILA KAJI SEJARAHNYA

'Mahathir bimbang dengan pengaruh Pas'
Mohd Zuhdi Marzuki
Mohd Zuhdi Marzuki
 
SHAH ALAM - Pusat Penyelidikan Pas (PPP) menyifatkan kenyataan Pengerusi Parti Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad yang tidak memerlukan Pas dalam blok pembangkang menunjukkan 'ketakutan' pihaknya sendiri.

Pengarah Pusat Penyelidikan Pas, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, Mahathir sememangnya sengaja mengeluarkan kenyataan ini, tetapi bukan kerana ianya memandang rendah terhadap Pas, sebaliknya beliau bimbang dengan pengaruh Pas.

"Kenyataan seperti ini adalah sebahagian daripada strategi politik beliau.

"Mahathir adalah seorang diktator politik, dan atas sifat itulah beliau berkonfrontasi dengan semua Perdana Menteri yang berada di atasnya daripada Tunku Abdul Rahman sehingga Perdana Menteri sekarang. Kalaupun boleh dikecualikan ialah di zaman Tun Abdul Razak," katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.

Zuhdi berkata demikian, bagi mengulas kenyataan Mahathir di sebuah portal yang mendakwa bekas Perdana Menteri itu berkata Pas tidak diperlukan.

Katanya lagi, Mahathir yang dikenali sebagai sifat diktator politik inilah yang telah menyebabkan beliau bertindak mencantas semua pimpinan Umno dan Timbalan Perdana Menteri yang menggugat kedudukannya, daripada Tengku Razaliegh sehingga Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Malah beliau juga pimpinan politik yang berani menyanggah Raja-raja Melayu.

"Sekarang beliau berada bersama blok pembangkang, dan dengan sifat diktator politik ini, beliau mahu kesemua parti dan pimpinan pembangkang untuk tunduk kepada gerakan politiknya. Sekarang beliau berjaya meletakkan dirinya sebagai ketua kepada PPBM, PKR, DAP dan PAN," katanya lagi.

Oleh itu katanya, yang boleh menggugat sikap diktator Mahathir dalam  blok pembangkang ialah Pas, kerana Pas adalah sebuah parti politik yang paling besar selepas Umno.

Katanya lagi, sebab itulah, Mahathir sangat tidak mengalu-alukan Pas, meskipun Muhyiddin Yassin amat mengharapkan hubungan itu.

"Pendirian Pas pula konsisten dalam isu mendaulatkan Syariah Islam dan mempertahankan hak orang Melayu, yang begitu bertentangan dengan strategi Mahathir. Faktor ini juga menjadi faktor tambahan mengapa Mahathir tidak mengalu-alukan hubungan dengan Pas," katanya.

4 orang berkata:

Anonymous said...

Dia dah insaf. Dah taubat kot. Dah tak suka kezaliman. Dah mula fikirkan masalah rakyat.

Bila orang dah taubat tu kenalah sokong.

Anonymous said...

Ada orang yg dulu baik sangat. Tapi sekarang dah macam setan. Yg macam ni kita kena tolak jauh2 masuk jamban.

Anonymous said...

Berubah drp jahat kpd baik sgt dimuliakan. Berubah drp baik kpd jahat wajib disisihkan.

Sokong penjahat pun masuk neraka macam penjahat tu jugak.

Anonymous said...

Pakai jubah, serban, janggut tapi kalu mulut dan perangai tak elok, tak boleh ikut jugak.

Kalu pakai jubah, serban dan janggut, mulut elok perangai elok baru boleh kita ikut.

Betul tak, encik zuhdi?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.