Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KHIR TOYO MASIH SAKIT, TANGGUH LAGI

Keputusan rayuan Khir Toyo ditangguh
Mohamad Khir Toyo
Mohamad Khir Toyo

PUTRAJAYA - Mahkamah Persekutuan sebentar tadi terpaksa menagguhkan keputusan rayuan bekas Menteri Besar Selangor, Dr  Mohamad Khir Toyo selepas Mohamad Khir tidak hadir ke mahkamah.
 
Panel lima hakim Mahkamah Persekutuan yang dipengerusikan Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin menangguhkan keputusan itu selepas Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Mohamad Khir memaklumkan anak guamnya masih ditahan di Institut Jantung Negara (IJN) untuk rawatan sejak semalam.
 
Korum yang turut dianggotai Tan Sri Ahmad Maarop; Tan Sri Hasan Lah; Tan Sri Jeffery Tan Kok Hwa; dan Datuk Ramly Ali seterusnya menetapkan 22 September depan untuk keputusan.
 
Mahkamah Persekutuan sepatutnya memberikan keputusannya hari ini selepas Mohamad Khir selaku perayu dan pihak pendakwa raya sebagai responden selesai mengemukakan hujahan masing-masing pada 19 Januari lalu.
 
Semalam media melaporkan Mohamad Khir dikejarkan ke Hospital Selayang apabila rebah selepas berjoging di kawasan rumahnya di Seksyen 7 Shah Alam.
 
Setelah mendapatkan rawatan di Hospital Selayang, Mohamad Khir kemudiannya dirujuk ke IJN untuk pemeriksaan lanjut.
 
Mohamad Khir, 49, merayu keputusan Mahkamah Rayuan pada 30 Mei tahun lalu yang mengekalkan sabitan dan hukuman penjara atas tuduhan mendapatkan untuk beliau dan isteri, Zahrah Kechik, 48, hartanah bernilai RM6.5 juta dengan harga RM3.5 juta.
 
Mahkamah Rayuan turut mengekalkan perintah Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 23 Disember dua tahun lalu yang mengarahkan perayu dilucutkan hak ke atas hartanah yang dimiliki itu dan ia akan diserahkan kepada kerajaan.
 
Mohamad Khir dituduh mendapatkan untuk dirinya dan isteri dua lot tanah dan sebuah rumah di No 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L, Shah Alam daripada Ditamas Sdn. Bhd. melalui Shamsuddin Hayroni yang merupakan pengarahnya.
 
Hartanah yang terletak di Seksyen 7 di sini itu diperoleh dengan harga RM3.5 juta, sedangkan ia dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 pada harga RM6.5 juta.
 
Perbuatan itu didakwa dilakukan dalam keadaan Mohamad Khir mengetahui bahawa Shamsuddin mempunyai hubungan dengan tugas rasmi beliau sebagai Menteri Besar Selangor pada ketika itu.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.