Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MUHYIDDIN YASSIN ANGKAT PEMUDA KERANA BERANI


‘Tahniah KJ, tahniah Pemuda Umno kerana berani’

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin
Muhyiddin Yassin
 
SAYA merakamkan ucapan setinggi-tinggi tahniah kepada YB Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda Umno, dan barisan Exco Pemuda Umno atas kenyataan berani mengenai hal ehwal negara khususnya tentang isu yang menjejaskan imej negara seperti 1MDB dan derma politik RM 2.6 bilion kepada Perdana Menteri.
 
Saya amat menghormati dan menghargai pandangan berani Ketua Pemuda yang saya percaya dibuat berlandaskan prinsip kebenaran dan keadilan yang teguh berpandukan ajaran Islam.
 
Saya juga ingin merakamkan ucapan setinggi-tinggi terima kasih atas sokongan saudara Khairy kepada kedudukan saya sebagai Timbalan Presiden Umno yang dipilih oleh para perwakilan dalam pemilihan parti.
 
Ucapan penghargaan dan terima kasih juga saya tujukan kepada sahabat-handai, ahli-ahli Umno akar umbi dan rakyat Malaysia yang tidak putus-putus memberikan sokongan, dorongan dan kata-kata semangat kepada saya supaya meneruskan perjuangan menegakkan kebenaran demi menyelamatkan Umno, bangsa Melayu dan rakyat Malaysia seluruhnya.
 
Saya menyokong sepenuhnya pendirian Pemuda Umno dalam meletakkan semula Malaysia pada landasan yang betul. Saya ingin mengingatkan jika kita gagal menangani kemelut yang melanda negara kita secara berani dan berdepan atau “take the bulls by the horns”, saya bimbang Malaysia akan terjerumus ke dalam kancah negara yang gagal (failed state).
 
Iklim ekonomi dunia yang tidak menentu, nilai ringgit yang semakin merudum, kemelut politik yang luar biasa, kenaikan harga barang dan kos sara hidup, kebanjiran warga asing yang tidak terkawal dan sentimen pelabur yang dingin terhadap Malaysia merupakan bibit-bibit yang boleh menyebabkan Malaysia menjadi sebuah negara yang gagal.
 
Mudah-mudahan ALLAH SWT menjauhi kita daripada sebarang malapetaka, na’uzubillahi min zalik.
 
Atas kesedaran inilah saya tidak putus-putus mengingatkan rakan-rakan saya di dalam kerajaan supaya mengambil langkah-langkah pembetulan dengan segera. Sebagai Timbalan Presiden Umno, saya menyampaikan kebimbangan saya melalui platform parti, iaitu di dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) dan ketika merasmikan mesyuarat-mesyuarat perwakilan Umno bahagian yang saya dijemput hadir sebagai perasmi.
 
Saya lakukan ini kerana saya sayangkan Umno. Pemimpin datang dan pergi, tetapi parti mesti terus kukuh dan utuh untuk meneruskan perjuangan membela agama, bangsa dan negara.
 
Namun, malangnya terdapat segelintir individu di dalam Umno sendiri yang lantang mengkritik saya. Lumrah apabila seseorang itu tidak lagi berjawatan tinggi di dalam kerajaan, maka akan ada segelintir manusia yang tidak lagi menghormati, malah mengecam kita.
 
Mereka ini ada antaranya yang pernah saya bantu ketika saya berada di dalam kerajaan. Mereka menuduh saya menjadi pengkhianat, menuntut supaya saya dihadapkan ke Lembaga Disiplin dan mendesak saya supaya meletak jawatan.
 
Seorang Ketua Bahagian di Selangor antara yang paling kuat mendesak saya meletak jawatan sedangkan ahli di bahagiannya sendiri menuntut dia meletak jawatan. Semua ini dibuat semata-mata kerana saya bercakap benar demi untuk menyelamatkan parti.
 
Kepada mereka ini ingin saya ingatkan. Sejarah sumbangan saya kepada Umno cukup panjang. Saya telah berjuang di dalam Umno lebih 40 tahun. Malah, ketika Umno diharamkan dahulu, saya mengambil tanggungjawab untuk membina semula Umno di Johor sehingga Umno kembali kuat dan Johor menjadi penyumbang terbesar kemenangan Umno dan BN dalam setiap pilihan raya umum (PRU).
 
Saya juga tetap setia bersama parti ketika Umno menghadapi pelbagai krisis. Jadi, janganlah terlalu mudah menuduh saya sebagai pengkhianat dan mendesak saya meletak jawatan.
 
Namun, semua ini tidak akan mematahkan semangat saya, apa lagi melemahkan daya juang saya untuk terus membela maruah agama, bangsa dan negara.
 
Saya yakin bangsa Melayu tidak akan menjadi bangsa yang dihina selagi kita berpegang teguh kepada ajaran Islam, menjadikan prinsip kebenaran dan keadilan sebagai panduan dalam kehidupan dan dipimpin oleh pemimpin yang amanah dan bertakwa kepada Tuhan.
 
Kepada ALLAH saya berserah.
 
 
Tan Sri Muhyiddin Yassin
TIMBALAN PRESIDEN UMNO
* Ini adalah pendapat peribadi penulis sendiri dan tidak semestinya mewakili pandangan Sinar Harian Online.

7 orang berkata:

Sr Gustavo Mendes said...

Adakah anda memerlukan pinjaman ??
Adakah anda sedang mencari bantuan kewangan, adakah anda sangat memerlukan dana?
Hammer syarikat kewangan berada di sini untuk menyediakan anda jumlah pinjaman yang diminta selagi anda akan dapat membayar balik pinjaman.
Kami memberi pinjaman pada kadar yang standard sebanyak 3% Hubungi kami hari ini melalui am_credit@outlook.com.
Kami menawarkan pelbagai jenis pinjaman termasuk: Pinjaman Perniagaan, Pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa cagaran, modal teroka
Adakah anda ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk apa-apa sebab ??. Jika Berminat? Hubungi kami hari ini melalui am_credit@outlook.com dan mendapatkan pinjaman legit dan mudah hari ini

Unknown said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan, BRENDA HARAPAN pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan Dari
$ 20.000 untuk $ 7000000 USD, Euro Dan Pounds Sahaja. Saya memberi Pinjaman Perniagaan,
Pinjaman Peribadi, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Kereta Dan Pinjaman Untuk Bayar Off Bil. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (brendahope816@gmail.com)

Anonymous said...


Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang Memerlukan pinjaman pada 2016 untuk memulakan perniagaan atau membayar dept anda? Anda ditolak oleh bank dan anda ingin mendapatkan pinjaman untuk memenuhi keperluan anda? Tiada masalah. Apa jua keadaan kewangan anda. Saya menawarkan pinjaman gadai janji, pinjaman komersial, pinjaman antarabangsa, pinjaman peribadi dan pinjaman pinjaman pendidikan eksklusif. Saya menawarkan pinjaman disediakan untuk perkongsian, yang lain awam dan swasta, dan lain-lain. Saya sedia untuk memberi apa-apa pinjaman, hartanah, kewangan, dan banyak lagi. Saya menawarkan kedua-dua tempoh pinjaman panjang dan pendek dengan kadar faedah sebanyak 2%. Hubungi saya hari ini dan mendapat kelas pertama perkhidmatan kewangan pinjaman: hubungi saya. E-mel: carlosinvestment@hotmail.com

- Pinjaman Kewangan
- Pinjaman Pelaburan
- Pinjaman Auto
- Penyatuan Hutang
- Pemerolehan kredit
- Pinjaman Peribadi

Anda terjebak Jika anda benar-benar memerlukan pinjaman untuk cuba untuk menghubungi saya. E-mel: carlosinvestment@hotmail.com

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?

* Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda

* Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang

akaun bank

* Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%

* Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang

* Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan

*. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas menghantar permohonan pinjaman

Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam

pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan

dari awak.



Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa

untuk memberi bantuan kewangan kepada Everybody

Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk



email: cashfirmarena@gmail.com





Selamat sejahtera

Sir Joel Williams

FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT

Ketua Pegawai Eksekutif

TEL: +60183723787

E-mel: cashfirmarena@gmail.com

Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk pelaburan yang lebih besar? Pinjaman untuk pengembangan perniagaan? Pinjaman untuk pelaburan baru? Pinjaman untuk membayar hutang dan bil jangka panjang. Tidak perlu lagi, kami adalah pemberi pinjaman bersama bank dan menjamin tawaran yang telus. Kami menawarkan pinjaman faedah 2% tanpa cagaran dan Kami berada di sini untuk meletakkan dan menamatkan kemiskinan dan pengangguran, kerana semua orang mempunyai potensi sendiri. Hubungi kami hari ini melalui E-mel kami: gloryloanfirm@gmail.com dan isikan borang pinjaman tje di bawah

{Lengkapkan borang di bawah pinjaman}
Nama anda: ===========
NEGARA: ===========
NEGARA ===========
ALAMAT: ===========
JENIS GARIS PANDUAN: ===========
JUMLAH YANG DIPERLUKAN: ===========
TIME DURATION: ===========
NOMBOR TELEFON: =========== =============
Akaun yang lebih baik daripada syarikat yang sah.
Hubungi e-mel kami: gloryloanfirm@mail.com
Nota: Tiada apa-apa bayaran cukai dan yuran pendaftaran, sila memohon pinjaman mudah!!

Utari said...

INI BERITA BAIK ADALAH BENAR !

Hello semua orang, saya Nur Izzatul Azira Ismail, i am from Malaysia. Saya mahu anda semua tahu bahawa terdapat sebuah syarikat pinjaman boleh dipercayai di sini yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan ramai orang di sini boleh memberi keterangan untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak jatuh mangsa ke dalam tangan orang-orang yang salah di sini. Saya telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira $ 15,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran ini saya tidak mendapat pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan sekali lagi, HINGGA kawan baik dari bandar Jakarta di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "GLORY LOAN FIRM" mereka menawarkan saya jumlah pinjaman sebanyak $ 50,000usd dalam masa hanya 2 jam permohonan saya itu. Saya terkejut apabila saya mendapat mesej daripada bank CIMB saya dan jumlah yang i digunakan untuk dipindahkan terus kepada saya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 9 orang dari Malaysia dan indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang ini baik dan juga seorang kawan saya dari Cambodia sahaja menerima pinjaman beliau semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan wacth keruntuhan perniagaan anda, mendapatkan pinjaman tulen hari ini dan menubuhkan diri anda.

Saya amat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman daripada sebuah syarikat pinjaman yang boleh dipercayai, anda boleh e-mel saya melalui (utariwirmayaty@gmail.com) atau anda boleh menghubungi syarikat Puan Glory melalui (gloryloanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya 'm di sini untuk membantu. Tuhan memberkati anda semua.

Alfred Nehemia said...

Kabar baik!! pencari pinjaman !!!

Nama saya Alfred Daniel Nehemia dari bali Indonesia, roti CEO Daniel Bakery, Pertama-tama saya akan mengatakan bahwa Tuhan harus memberkati Lady jane karena mengenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang jujur ​​dan halal sehingga saya benar-benar percaya bahwa Anda memberi tahu rekan kerja bahwa saya mempunyai Ide bagus untuk memulai bisnis sendiri karena mendapat pekerjaan tidak mudah jadi saya pergi ke bank untuk mendapatkan pinjaman (Rp800 juta) tapi mereka semua meminta uang muka sebesar jumlah pinjaman saya tapi satu-satunya properti yang saya miliki adalah motor. Sepeda, yang membuat saya merasa kecewa

Jadi saya mencari perusahaan pinjaman online tapi kebanyakan menipu dan menipu, saya hampir kehilangan harapan dan kepercayaan diri sampai saya membaca artikel tentang lady jane tapi saya tidak sempat menutup tapi membaca artikelnya jadi saya mencoba pencarian online lain yang disebut craigslist. org dimana saya melihat iklan perusahaan Dangote Loan jadi saya memutuskan untuk melamar dan menghubungi lady jane juga

Dangote Loan Company memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% dan tidak kurang dari Rp20 juta

Saya mengikuti prosedur di sana, memberikan semua yang diminta, saya juga sangat takut, tapi untuk kemuliaan tuhan, doaku dijawab dan uang pinjaman saya ditransfer ke saya tanpa masalah.

jadi jangan buang waktu anda kontak Dangote perusahaan pinjaman Via dangotegrouploandepartment@gmail.com

Anda juga bisa mencari di google untuk informasi lebih lanjut, ini nyata dan sangat nyata atau hubungi saya juga melalui email di alfreddaniel324@gmail.com dan juga di BBM: 7AEA8FA5

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.