Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MESTI TAK NGAKU

AMK Selangor desak SPR jawab dakwaan 60,000 IC palsu oleh Wikileaks

Mohd Saifullah Mohd Zulkifli | Sep 21, 2011 03:17:09 pm




Pendedahan terbaru yang dilakukan oleh Wikileaks yang mendakwa bahawa pihak UMNO dan Barisan Nasional telah mengarahkan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) untuk mengeluarkan 60,000 kad pengenalan palsu adalah amat merisaukan.  Dakwaan ini adalah dakwaan berat yang boleh memberikan kesan besar kepada keselamatan Negara dan masa depan rakyat Malaysia khususnya penduduk di Sabah.

Masalah pendatang asing yang kemudiannya menjadi warga Negara Malaysia di Sabah mengundang masalah sosial dan ekonomi yang besar di Sabah.  Penduduk tempatan yang berhadapan dengan masalah keselamatan akibat tingginya kadar jenayah dan masalah pendapatan akibat daripada lambakan pendatang asing ini mewujudkan persaingan serta merampas peluang pendapatan penduduk tempatan.

Jika benar dakwaan yang dikeluarkan laman sesawang Wikileaks ini, adalah tidak mustahil pihak UMNO-Barisan Nasional akan menggunakan lagi metod ini bagi mendepani Pilihanraya Umum akan datang.  Ini juga berkait rapat dengan pendedahan laman rasmi Perdana Menteri Bangladesh bahawa terdapat rakyatnya yang diberi kerakyatan Malaysia dengan syarat mengundi UMNO-Barisan Nasional.

Ini secara jelas adalah pengkhianatan kepada Negara dan bercanggah dengan Perlembagaan.  Justeru Angkatan Muda Keadilan Selangor mendesak agar Suruhanjaya Pilihanraya membuat penjelasan bagi dakwaan ini.

*Kenyataan media oleh Mohd Saifullah Mohd Zulkifli (gambar kanan) selaku Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan Selangor.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.