Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

LAIN KALI KESELAMATAN NEGARA JANGAN DILALAIKAN

Dalang Sabah diceroboh: Malaysia pantau media Filipina
12 Mac 2013
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi 
 
KUALA LUMPUR - Malaysia sentiasa memantau laporan media Filipina mengenai individu yang kemungkinan menjadi dalang di sebalik insiden pencerobohan di Lahad Datu, kata Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Beliau berkata, laporan-laporan media yang dipantau ialah mengenai pendedahan penglibatan individu tertentu dalam kejadian itu.

"Pada hemat saya, banyak lagi bukti-bukti yang akan dikeluarkan oleh media Filipina dan ia akan dikeluarkan jika terbukti (laporan itu) kukuh oleh mereka.

"Saya tak mahu implikasikan pada mana-mana individu, biarlah media Filipina yang menyebutnya," katanya pada sidang akhbar selepas mengumumkan Prestasi Kewangan Tahun 2012 Kementerian Pertahanan, di sini hari ini.

Ahmad Zahid berkata, jika individu yang disebut media negara itu merasakan laporan media Filipina itu sebagai tidak benar, mereka boleh menyaman media berkenaan.

Sementara itu, beliau mengingatkan media Filipina agar tidak menulis laporan atau fakta tidak tepat berhubung kejadian di Lahad Datu kerana ia hanya akan mengeruhkan hubungan antara kedua-dua negara.

"Saya harap mereka (media Filipina) lebih berhati-hati menulis fakta yang sebenar," kata Ahmad Zahid sambil sekali lagi menegaskan bahawa pasukan keselamatan Malaysia tidak menembak atau membunuh sewenang-wenangnya seperti yang dilakukan penceroboh militan dari selatan Filipina itu.

Beliau memberi contoh sebuah portal berita Filipina yang memetik seorang rakyat Filipina sebagai mendakwa kononnya pasukan keselamatan Malaysia mengheret lelaki Filipina keluar dari rumah mereka di Sandakan, Sabah dan menyuruh mereka berlari sekuat hati sebelum menembak mereka.

Ditanya mengenai kawalan di perairan Sabah sekiranya Op Daulat ditamatkan, Ahmad Zahid berkata: "Seperti yang dinyatakan PM (Perdana Menteri

Datuk Seri Najib Tun Razak), kita akan mempunyai kem tetap di Lahad Datu.

"Kem ini menyerupai apa yang dilakukan di Sarawak dalam Markas Keselamatan Kawasan Rajang (Rascom). Ia bukan sahaja akan libatkan Angkatan Tentera Malaysia, malah akan libatkan polis, Agensi Penguatkuasa Maritim dan Majlis Keselamatan Negara," katanya. - Bernama

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.