Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CINA TETAP CINA


APABILA TIONG LAI  BERSUARA KEDEPAN
MESTI ADA BABI DIBELAKANG MEREKA,
CARILAH BABI TERSEBUT, 
BIASANYA BABI TERSEBUT
BERSUARA SANGAT
BISING !!!

-Pak Karamu-


Wira Perkasa gesa MCA hormat sensitiviti umat Islam



Burhanuddin Ruslan
Burhanuddin Ruslan




KOTA BHARU - Tindakan MCA membantah hasrat Pas untuk menganjurkan himpunan mega bagi memberi penerangan pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 bulan depan disifatkan biadab.

Ketua Wira Perkasa Kelantan, Burhanuddin Ruslan berkata, pihaknya kesal dengan tersebut dan dalam masa sama mengharapkan agar MCA lebih menghormati sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Tindakan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai yang secara terbuka menentang usaha Pas memberi penerangan tentang RUU355 18 Februari nanti seolah-olah mereka tidak menghormati hak umat Islam di negara ini.

“Sedangkan keharmonian dan keutuhan antara kaum di negara ini adalah berasaskan persefahaman, kesedaran serta saling menghormati antara satu sama lain termasuk kedudukan Islam sebagai agama rasmi negara,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Beliau berkata, pihaknya menyifatkan bantahan terhadap himpunan itu sebagai petanda awal penentangan terhadap usul pindaan RUU355 dan berharap ia tidak akan berlanjutan sehingga menimbulkan suasana lebih tegang.

“Wira Perkasa Kelantan berharap agar MCA tidak sesekali menyentuh dan mempertikai tentang Islam serta menjadi jaguh untuk kepentingan sendiri. Kami gesa Datuk Seri (Tiong Lai) tarik balik kenyataan dan mohon maaf kepada umat Islam,” katanya.

Burhanuddin berkata, pihaknya tidak teragak-agak ‘memulau’ Parlimen Bentong dan Presiden MCA sebagai Ahli Parlimen di kawasan itu dan akan berkempen memastikan pengundi Melayu Islam di situ tidak lagi memberi undi kepada parti berkenaan.

“Tidak sekadar itu, kami akan tampilkan calon ‘Barisan Bebas Perkasa’ untuk bertanding di Parlimen Bentong yang majoritinya adalah pengundi Melayu Islam. Sebelum ini merekalah yang memberi undi kepada Datuk Seri sehingga layak menjadi Ahli Dewan Rakyat,” katanya.

Dalam pada itu, Burhanuddin berkata, pihaknya juga berharap agar Tiong Lai dapat menghormati kedudukan agama Islam dan sensitiviti umat Islam sekali gus memahami peranan agama masing- masing agar dapat memupuk kesejahteraan beragama.

Ahad lalu, MCA menegaskan pendirian membantah hasrat Pas kerana menyifatkan himpunan yang akan diadakan di Dataran Merdeka itu akan memungkinkan tercetusnya perpecahan antara kaum di negara ini.

4 orang berkata:

Unknown said...

idea yang practical. harap dapat di praktikkan di semua kawasan majority melayu tapi ditandingi oleh bukan islam pada PRU akan datang.

cass said...

ikat tiong lai dipokok dan letak sarang kerengga.

Anonymous said...

Pru 14 jangan undi kafir. Semua mereka sama saja..

Anonymous said...

Undi PH aje. Jangan undi MCA, mic, gerakan dan pas. Sbb pas suka babikan orang. Ini ada dlm kitap agama untaa2 kot...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.