Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

cer crita sapa wat fitnah ? cer umno ? cer bn ? barang naik !

Video "Onederful Malaysia" kini bersarikata BM

  • Teresa Kok Teresa Kok
1 / 1
SHAH ALAM - Susulan ada yang mendakwa video kontroversi "Onederful Malaysia" itu berbentuk penghinaan, kini video tersebut telah disertakan dengan sarikata bahasa Melayu bagi menolak dakwaan mengatakan penerbitan video tersebut merupakan satira politik.

Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok melalui laman Facebooknya berkata, sarikata bahasa ibunda itu membuktikan video tersebut bukan berniat untuk menyindir ataupun menghina mana-mana kaum dan pihak.

"Klip video 'Onederful Malaysia' kini dengan sarikata Bahasa Malaysia.

"Ia membuktikan video itu adalah satira politik yang tidak menghina mana-mana kaum atau agama... mendedahkan fitnah para pemimpin Umno," tulisnya di laman Facebooknya, semalam.

Sebelum ini, media melaporkan NGO dan pemimpin politik telah mendakwa Kok yang juga Naib Pengerusi DAP itu telah menerbitkan video yang bersifat menghina.

Sehubungan itu, beberapa laporan polis telah dibuat terhadap Kok.

Terbaru, Kok telah disoal siasat polis  berhubung klip video kontroversinya yang dikatakan menghina orang Melayu, raja Melayu dan Islam.

Kok yang soal selama satu setengah jam di Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur berkata, kebanyakan soalan mengenai latar belakang video tersebut.

"Saya ditanya mengapa membuat video berkenaan dan tiga watak dalam klip itu," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.