Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS Wilayah mahu kekal tanding 3 kerusi Parlimen



KUALA LUMPUR: PAS Wilayah Persekutuan mahu tiga kerusi parlimen iaitu Titiwangsa, Putrajaya dan Labuan yang ditandingi mereka pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu dikekalkan pada PRU14 akan datang.

Keputusan itu antara resolusi siasah dan pilihan raya yang dicapai pada Munaqashah Ucapan Dasar Presiden PAS Peringkat Wilayah Persekutuan yang diadakan di Dewan Datuk Fadhil Mohd Noor, Taman Melewar, semalam.

Selain itu, munaqashah semalam juga bersetuju menyarankan PAS Wilayah Persekutuan membawa peranan gerakan Islah dan tajdid terutama dalam pertembungan idea.

Mereka juga perlu terus menjadi rakan yang aktif dalam Pakatan Rakyat Wilayah Persekutuan dengan memperkukuhkan persefahaman politik (tahaluf siyasi) untuk menghadapi PRU ke-14 dengan lebih bersedia berdasarkan analisa perspektif mikro dan terperinci kawasan pilihanraya kesan dari persempadanan semula secara 'gerrymandering'.

Dalam aspek pemerkasaan parti pula, PAS Wilayah Persekutuan juga bersetuju memastikan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) ditubuhkan di kawasan parlimen yang PAS bertanding dan peranannya turut diperkasakan menjadi sebuah entiti parti yang berkesan.

Program itu semalam dirasmikan Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan Mohd Noor Mohamad, manakala penutup oleh Timbalan Pengerusi Lajnah Dakwah PAS Pusat Nasraruddin Hassan.

Dua kertas kerja dibincang dalam munaqashah ini iaitu 'Menyorot PRU13 dan Meninjau PRU14' oleh AJK PAS Pusat Amiruddin Hamzah, dan 'Memahami Visi dan Misi Ucapan Dasar Presiden' oleh Ketua Pemuda PAS Malaysia Suhaizan Kayat.

Lebih 500 peserta mengikuti program tersebut semalam

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.