Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MCA Parti Tidak Bermaruah, Kalah Pilihanraya Mahu Sertai Kabinet!


EGM MCA lulus usul pemimpinnya pegang jawatan kerajaan

Selepas terhenti kira-kira sembilan bulan, MCA bersedia untuk memegang semula jawatan dalam kerajaan selepas hampir keseluruhan ahlinya bersetuju agar pemimpin mereka berbuat demikian.

Walaupun ada protes menjelang Mesyuarat Agung Luar Biasanya (EGM) hari ini, 1,913 daripada 1922 perwakilan menyokong pemimpin mereka menerima jawatan pusat, negeri dan kerajaan tempatan.

Hanya lima perwakilan mengundi menolak cadangan itu.

Semua pemimpin kanan parti BN itu memutuskan untuk menolak jawatan kerajaan selepas pencapaian buruk mereka dalam Pilihan Raya Umum ke-13 lalu apabila mereka hanya menang tujuh daripada 37 kerusi persekutuan dan 11 daripada 90 kerusi negeri yang mereka tandingi. -TMI

ULASAN GB

Maruah MCA tercampak ke tong najis.

Di dalam PRU13 yang lalu, MCA hanya memenangi 7 kerusi Parlimen daripada 37 kerusi yang ditandinginya, dan hanya 11 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) daripada 90 kerusi DUN yang ditandingi.

Kaum Cina telah menolak MCA sebagai parti yang mewakili kaum mereka. Tak jelas lagikah itu?

Sebenarnya selama ini MCA gagal untuk menjadi jurubicara kaum Cina. Mereka tidak memperjuangkan nasib kaum mereka tetapi memperjuangkan kekayaan individu Cina yang ada di dalam MCA. Nak pegang jawatan dalam kerajaan sebab nak tunggu peruntukan untuk dibahagikan kepada kroni. Sama seperti UMNO juga, yang kaya raya ialah kroni-kroni. Skandal PKFZ masih dalam ingatan rakyat Malaysia!

Dasar UMNO BN memang dasyat. Kalah PRU pun boleh lantik jadi senator, dan masih terus pegang jawatan menteri, seperti menteri lembu yang masyur itu.

Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan. BN bakal terus dihukum rakyat, hanya menungga saat dan ketikanya, insyaAllah PRU14 nanti.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.