Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AKIBAT BERTINDAK RAKUS AKHIRNYA MENDAPAT RUGI

Pas, DAP bakal berpecah
  • Pas, DAP bakal berpecah Laporan Sinar Harian, semalam.
1 / 1
SHAH ALAM – Perpecahan akan berlaku dalam PR apabila krisis DAP dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang melarat hingga peringkat Pemuda kedua-dua parti, kata penganalisis politik, Prof Madya Dr Mohd Fuad Mat Jali.

Menurutnya, Pemuda adalah sayap penting dalam sesebuah parti dan apabila Pemuda Pas dan Pemuda Sosialis DAP (Dapsy) sudah mula menghentikan kerjasama, ia akan memberikan impak besar kepada perjalanan gabungan pembangkang itu.

“Strategi DAP melalui Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng yang menyerang Abdul Hadi, jelas mahu memastikan ahli Pas memilih ketua yang lebih mesra PR dalam pemilihan Pas Jun ini.

“Saya yakin Abdul Hadi akan kekal dalam pemilihan Pas nanti. Pas sendiri telah nyatakan yang mereka tidak akan keluar dari PR. Dan apa pula pendirian DAP pada ketika itu? Yang paling terhormat adalah DAP perlu keluar dari PR setelah mengeluarkan kenyataan kejam terhadap Abdul hadi,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Mengulas lanjut, beliau berkata, sokongan terhadap Abdul Hadi ketara apabila Pemuda Pas mengambil pendekatan menghentikan kerjasama dengan Dapsy setelah Guan Eng menghentam Abdul Hadi.

Sambil menyifatkan lebih banyak kawasan antara Pas dan DAP yang akan memutuskan kerjasama, beliau berkata, Pemuda Pas jelas terlalu kecewa dengan tindakan Guan Eng.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.