Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Hari ini bincang PR masih bernafas

Sunday, June 28, 2015

Bukan bincang masa depan Pakatan di Selangor tapi sekadar berbuka puasa laaa...


Laporan dari The Malaysian Insider menyebut.. PAS-DAP-PKR Selangor akan mengadakan pertemuan Ahad ini bagi membincangkan masa depan Pakatan Rakyat (PR) di negeri itu selepas kerjasama gabungan itu diisytiharkan berakhir.

Pertemuan itu merupakan inisiatif Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali yang mengadakan satu majlis berbuka menteri besar Selangor bersama semua wakil rakyat Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) PR Selangor, ahli majlis,dan ketua kampung di kediaman rasminya di Shah Alam.

"Mesyuarat PKR Selangor akan diadakan petang itu pada pukul 4 petang sebelum majlis berbuka puasa," kata Setiausaha Politik MB Selangor, Shuhaimi Shafiei..

Itu lapor The Malaysian Insider.. tapi menariknya laporan tersebut telah dinafikan oleh Setiausaha Politik MB Selangor sendiri..

"Saya tidak pernah sama sekali berkata seperti itu" tegasnya.

"Memang kita menjemput semua pimpinan negeri yang juga adalah terdiri dari kalangan orang politik, namun ia bukanlah bagi membincangkan isu dalaman PR sebaliknya sekadar majlis berbuka puasa biasa," katanya.

Ini laporannya...

SHAH ALAM – Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di Selangor masih berfungsi seperti biasa kerana kerajaan yang mentadbir negeri masih tetap memegang teguh semangat PR dan dasar bersama yang diasaskan oleh ketiga-tiga parti komponen.

Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimi Haji Shafiei berkata, kerjasama dalam PR masih kekal wujud di peringkat negeri, cuma Majlis Presiden di peringkat nasional sahaja tidak lagi berfungsi seperti biasa yang membawa maksud tiada lagi mesyuarat rasmi melibatkan ketiga tiga pimpinan utama gabungan komponen pakatan itu.

"Semangat kerjasama PR masih wujud di peringkat kerajaan negeri, hanya di peringkat Majlis Presiden sahaja ia tidak dapat berfungsi seperti sebelumnya. Namun dalam berdepan situasi ini, tidak ada mana-mana pihak daripada PKR, PAS dan DAP yang berhak untuk mengumumkan PR sudah mati atau tidak lagi wujud. Pada saya, pembubaran PR hanya boleh dilakukan dengan persetujuan mejoriti gabungan"

"Di Selangor contohnya PKR, PAS dan DAP masih menjalankan tugas bersama dalam hal ehwal pentadbiran negeri dan juga dalam menyelesaikan isu rakyat. Sebab itu saya tegaskan semangat kerjasama PR masih wujud," katanya kepada pemberita.

Sementara itu, Shuhaimi yang juga Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali memaklumkan pada Ahad ini akan berlangsungnya majlis berbuka puasa anjuran Pejabat Menteri Besar di kediaman rasminya.

"Majlis berbuka puasa ini adalah rutin tahunan dalam kalendar Pejabat Dato' Menteri Besar yang akan dihadiri Ahli Parlimen, Adun, Ahli Majlis, Penyelaras Dun, Penghulu, Ketua Kampung dan juga nazir masjid. Ia bukanlah pertemuan bagi membincangkan masa depan PR seperti dilaporkan beberapa portal berita.

"Saya tidak pernah sama sekali berkata seperti itu" tegasnya.

"Memang kita menjemput semua pimpinan negeri yang juga adalah terdiri dari kalangan orang politik, namun ia bukanlah bagi membincangkan isu dalaman PR sebaliknya sekadar majlis berbuka puasa biasa," katanya.

Beliau berkata demikian ketika di minta mengulas kekeliruan laporan beberapa portal berita online yang telah membuat tafsiran sendiri berhubung majlis berbuka puasa ahad ini di kediaman rasmi menteri besar
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.