Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DALAM UMNO RAMAI MELAYU CELUP ?

YANG BERKUASA DIDALAM UMNO RAMAI MELAYU CELUP, MELAYU YANG ORI HABIS SEMUANYA MELAYU (LARI) KEPADA PAS DAN PKR, MELAYU ORI SUKA PADA PEKEMBAR TAPI MELAYU CELUP SUKA SAMA UMNO !

Tuesday, September 6, 2011

pekembar

"Apabila Singapura tak lagi bersama Malaysia, akhbar Straits Time yang berpengkalan di Singapura meneruskan operasinya di sana tetapi di Malaysia tak boleh guna nama yang sama maka akhbar di Malaysia menamakan akhbarnya the New Straits Time" kata Pak Raja.

"Apabila sesuatu jenama itu diharamkan kita tak boleh menggunakan nama yang sama untuk produk baru kita. Apabila Datuk Harun Hashim haramkan Umno, Umno tahun 1988 ditulis dengan perkataan "Umno (Baru)" ..ada perkataan 'baru' dalam kurungan." sambung Pak Raja lagi, "tetapi kemudiannya Setiusaha Agung Umno ketika itu membuang perkataan itu dan menjadi semula 'Umno' seolah-olah ia hidup lagi walhal ia telah diHARAMkan. Mungkin mereka memang suka yang haram ni..."

"Akronim Umno itu jika mahu digunakan juga ia tak boleh lagi bermaksud United Malay National Organisation kerana pertubuhan itu diharamkan dah. Jika mereka mahu juga guna Umno mereka kena tukar maksud."

"Nak pakai nama apa pulak Pak Raja?"

"United Malay Notorious Organisation..itu boleh."

Kah Kah kah!

"Kau tau kenapa Umno tak mahu tukar ke PEKEMBAR? Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu?"

"tak tahu.."

"Sebab perkataan KEBANGSAAN MELAYU tu akan menelanjangkan Umno yang di dalamnya penuh Melayu celup. Ada Arab, mamak, Siam di dalamnya. Mengekalkan nama Inggeris akan mengaburkan semua tu maklumlah ahli Umno bukan cerdik sangat. Mereka takut perkataan Kebangsaan atau National tu.."

"ya tak ye jugak ye..."

"Kau tengok MIC, mereka gunakan C= Congress dan MCA = A untuk Association, mereka tak guna National...dan kau tak jumpa muka cina dalam MIC atau muka melayu dalam MCA tapi dalam Umno bersepaaaaahhhh muka ala-ala itu. "


Betul jugak? tak caya tanya Madey, Azeez, Jeanne, Albar, Alhabshee, Naina....

(foto di atas adalah Rumah Pak Raja) 
 
 

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.