Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Rakyat dah suka dengan abang mat sabu, umno mula pening !

15 September, 2011


Panas!! Bekas MB UMNO Mengaku Mat Indera Pejuang Kemerdekaan



Ceramah Mat Sabu cukup menghangatkan suasana malam tadi di DUN Telok Emas, Melaka. Ceramah yang di hadiri ribuan pengunjung seperti biasa di ganggu dengan sekatan jalan raya oleh Polis Raja Di Malaysia. 
Yang paling menarik perhatian Addin dalam ceramah Mat Sabu ialah, bekas Menteri Besar UMNO pernah berjumpa dengan Mat Sabu serta mengakui yang Mat Indera adalah pejuang kemerdekaan. Para audien ada bertanya, siapakah bekas menteri besar yang dimaksudkan. 
Namun Mat Sabu berkata itu rahsia. Isu Mat Indera tidak banyak di kupas oleh Mat Sabu ekoran saman ke atas akhbar pencacai Umno, Utusan Meloya telah pun di failkan semalam. Mat Sabu juga berkata Umno terus berpolitik dengan cara politik tahun 60-an serta kolot.



 "Siapa buat jalan raya....Umno siapa buat bangunan ...Umnooooo" itulah cara kempen Umno sampai sekarang". "Sedangkan sekarang pemikiran rakyat sudah berubah, Umno masih tidak berubah dan bodoh , rakyat sekarang akan bertaya berapa kos buat jalan, berapa kos buat bangunan, jika harganya melambung tinggi dari harga sebenarnya mereka akan bertanya adakah berlaku rasuah atau penyelewengan, itu rakyat sekarang bukan macam Umno yang masih berfikiran macam tahun 60-an" kata Mat Sabu.


Mat Sabu juga berkata rakyat sekarang terdedah kepada media baru iaitu Blog, Facebook, Twitter dan sebagainya, namun Umno BN masih menggunakan media cetak dan TV untuk mempengaruhi rakyat. "Rakyat dah meluat baca Utusan, tengok TV1,2 dan 3 semuanya menipu dan membelit" ujar Mat Sabu. Umno, katanya tidak mengambil pengajaran kejatuhan kerajaan Hosni Mubarak di Mesir, walaupun media ditutup dan disekat tetapi generasi anak-anak mendapat maklumat alternatif dari media baru ini. 

Beliau menyatakan demikian ketika menyampaikan ceramah anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka di perkarangan Surau Ustaz Ali, Permatang Pasir, Melaka malam tadi. Turut berceramah ialah Pesuruhjaya PAS Negeri, Adly Zahari.

Sekitar ceramah Mat Sabu semalam..

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.