Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

USHA UMNO MELAGA-LAGAKAN PIMPINAN PAS

PAS: Laporan MB Kedah digugur usaha lagakan kepimpinan parti

September 02, 2011
 
KUALA LUMPUR, 2 Sept — PAS menyifatkan laporan media kononnya Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan digugur dalam waktu terdekat salah satu usaha melaga-lagakan kepimpinan parti Islam oleh pihak-pihak tertentu kerana melihat wujud perpaduan yang kukuh.

Sehubungan itu Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata menjelang pilihan raya umum ke-13,  banyak isu sengaja ditimbulkan oleh musuh, bahkan akan ada pula perisytiharan kononnya keluar parti beramai-ramai.

“Saya menyeru seluruh ahli dan penyokong Pakatan Rakyat agar mendapatkan maklumat parti melalui saluran rasmi parti agar kita tidak terperangkap dengan mainan musuh,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan petang ini.

Tuan Ibrahim mengulangi pendirian bahawa PAS tiada hasrat untuk menukar Azizan.

“Dan, dengan ini secara tegas menafikan berita sebagaimana yang dilaporkan oleh akhbar The Star dalam satu berita bertajuk “Azizan resists PAS leadership’s moves to replace him”.

“Bahkan perkara ini tidak pernah dibincang dalam mana-mana mesyuarat di peringkat tertinggi parti, sama ada dalam mesyuarat jawatankuasa harian atau mesyuarat biro politik parti,” katanya.

Tambah beliau, jika ada perkara penting sebagaimana yang dilaporkan, tentulah ia akan dibawa dalam mesyuarat penting  parti.

Terdahulu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul menafikan beliau ada mendesak atau meminta Azizan agar meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Kedah.

Justeru, Hadi menegaskan Azizan akan kekal dalam jawatannya yang disandang sejak Mac 2008.
Laporan akhbar mendakwa kepimpinan PAS sedang mengambil langkah untuk menggantikan Azizan yang kini kurang sihat selepas diserang sakit jantung bulan lalu.

Menurut laporan itu, Hadi akan menghadap Sultan Kedah berhubung peralihan kepimpinan kerajaan negeri.
Beliau juga disebut akan mengadakan pertemuan dengan pemimpin-pemimpin negeri di Alor Setar mengenai isu itu hujung minggu ini.

The Malaysian Insider difahamkan Hadi akan mengadakan kunjungan ke Kedah akhir minggu ini.

Azizan dipetik berkata beliau tiada rancangan untuk bercuti panjang ekoran masalah kesihatan semasa.

Bagaimanapun Azizan yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah tidak menafikan ada usaha untuk memintanya bercuti panjang dan jawatan dipangku oleh pihak lain.

2 orang berkata:

hussin said...

jangan 'perangsaraf' azizan dah laa. kalau ya, hadiah hari raya dari azizan untuk pemimpin pas. takkanlah tak leh verify laporan star ni dengan azizan/pas kedah. terus menjawab apabila ditanya. tak habis2 gaya lama, bila ditanya, terus respon...

padan azizan je jawab, yang lain tak yah respon...

wallahu'alam

Unknown said...

curry 2
kobe 11
yeezy boost 350
nike air max95
tory burch shoes
air max 90
adidas outlet online
adidas yeezy boost
air force ones
asics running shoes

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.