Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TIDAK TERSENTUH LANGSUNG OLEH HATI SINOBARI

Konon nak jaga kawan sampai lupa jaga Islam
  • Nasrudin Hassan Nasrudin Hassan
1 / 1
DUNIA Islam alami pelbagai zaman. Bermula zaman perang kabilah, perang antara negara, perang dunia, perang ekonomi, perang pemikiran, perang budaya dan kini perang siber.

Semuanya membawa satu matlamat iaitu memadam cahaya agama ALLAH SWT dengan kelicikan strategi dan helah mereka seperti 'divide and rule', 'character assassination' dan lainnya


Ini adalah suatu yang telah disahkan oleh ALLAH SWT :
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ


Maksudnya : Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (ugama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).
Surah As Saff : 8


Hari ini jelas kelihatan samseng - samseng siber dan keyboard trouble memenuhi segenap jalur dalam jaringan jalur lebar untuk menyebar virus fitnah, racun pembunuh karektor, melagakan pimpinan gerakan Islam, menghina alim ulama, mempersenda syariat dan merosakkan maruah serta imej perjuangan Islam. Kerancakan serangan mereka makin menjadi - jadi di era Post Islamisme ini.


Pejuang Islam kena alert perkara ini. Kena sedar perancangan musuh dan sepak terajang mereka yang mahu merosakkan Islam. Kena ada tindakan positif dan efektif dari para pejuang Islam untuk protect jamaah Islam ini dari serangan virus tersebut. Kalau bukan pejuang Islam menjadi firewallnya maka siapa lagi ? Ingat pesan Saidina Umar al Khattab Rha. ( Athar ini disebut oleh Syeikhul Islam Ibn Taimiah dalam Minhajus Sunnah.)


إنما تُنْقضُ عرى الإسلام عروةً عروةً إذا نشأ في الإسلام مَن لم يعرفِ الجاهلية

"Akan terungkai ikatan Islam itu serungkai demi serungkai dari ummat Islam apabila merata dalam Islam ini mereka yang tidak mengenali (dan memahami) sepak terajang jahiliyyah ( musuh )."


Justeru itu, sifat pejuang Islam ialah responsif secara positif dan efektif dengan bangkit pertahankan Islam, pertahankan alim ulama yang memperjuangkan Islam dan membawa suara Islam meskipun berdepan dengan 1001 halangan. Jangan playsafe. Sampai bila nak diam ? Saya terbaca dalam Kitab yang berjudul [Imam Ahmad ibn Hanbal : Baina Mehnatiddin wa Mehnatiddunya] dimuatkan pesan Imam Ahmad ibn Hanbal Rhm.

إذا سكت العالم تقية و الجاهل يجهل فمتى يظهر الحق


"Apabila diamlah orang yang mengetahui kerana taqiyah ( playsafe ) sedang orang yang tidak mengetahui terus dalam keadaan tidak mengetahui (jahil) maka bilakah kebenaran itu akan zahir ?"


Lebih malang jika sikap tidak berpihak ini terbawa - bawa sampai ke peringkat "makan keliling". Bertemu dengan kita, mereka berkata kami bersama kamu, jangan bimbang ! . Namun apabila mereka bersama syaithan - syaithan mereka, mereka berkata " kita serupaa , di sana tadi kami hanya berolok - olok. Sifat ini adalah percikan dari sifat munafik yang tidak wajar kita biarkan. Lihat bagaimana karektor munafiq dalam firman ALLAH SWT :

وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ


Maksudnya : Dan apabila mereka (munafiq) bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-


syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)". Surah Al Baqarah : 14

Jangan sampai sifat munafiq terpercik kepada kita. Hindarinya sejauh yang boleh.

Sikap suka makan keliling ini adalah keji. Kononnya nak jaga kawan sampai lupa nak jaga Islam.


Gejala ini berleluasa dan akhirnya menjadi fitnah kepada Islam. Lihat sahaja bagaimana aksi mereka.


Mereka serang Islam dan alim ulama bagai nak rak, tetiba kita pula masih berada dalam zon "sangka baik", zon playsafe, tidak mahu berpihak, kononnya kita mahu bersikap wara' sedang mereka tidak pernah bersimpati sebaliknya terus menyerang tanpa henti.


Cyber Trooper mereka membelasah dan mengganyang Islam dan para alim ulamanya tanpa wisel pelerai. Di mana kamu wahai pejuang ? Pilihlah kebenaran dan berpihaklah ke arah kebenaran.
 
Nasrudin Hassan
Timbalan Pengerusi 1
Lajnah Dakwah Pas Pusat

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.