Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AKIBAT PENGHINAAN

Polis buka kertas siasatan ke atas Kor Ming
Nga Kor Ming
Nga Kor Ming

PUTRAJAYA - Polis membuka kertas siasatan mengikut Akta Hasutan 1948 dan Kanun Keseksaan ke atas Ahli Parlimen Taiping Nga Kor Ming kerana menghina sambutan Aidilfitri dalam akaun Facebook miliknya, Selasa lalu.
  
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, polis menerima beberapa laporan polis terhadap entri Facebook Kor Ming.
  
"Kita sudah memulakan siasatan di bawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan dan Akta Hasutan 1948.
  
"Kita juga akan menyiasat sama ada entri tersebut Nga yang buat atau tidak," katanya kepada pemberita ketika menghadiri Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Sri Satria di sini hari ini.
  
Pada Selasa lalu, Nga memuat naik gambar yang berlatar belakangkan rumah api dan bendera Amerika Syarikat dalam ucapan Aidilfitri di akaun Facebooknya.
  
Khalid juga menyarankan orang ramai agar berhati-hati apabila membuat kenyataan atau memuat naik status sensitif di laman sosial.
  
"Tindakan Nga merupakan satu tindakan yang mempermainkan agama Islam dan ini merupakan satu perkara yang tidak sepatutnya dibuat oleh seorang yang bergelar Yang Berhormat di sebuah negara majmuk," katanya. - Bernama
 

4 orang berkata:

Koperasi Prihatin Kedah Berhad said...

Kadang-kadang semakin mengelirukan memberi duit raya ini adakah budaya atau amalan adat atau Islam? Adakah sebagai orang Islam semestinya memberi duit raya pada hari raya? Bukan memberi duit hanyalah sebagai amalan adat bagi memeriahkan suasana hari raya sahaja, kenapa perlu untuk dikaitkan demi kepentingan politik kepartian? Apakah duit raya ini merupakan isu besar yang menyebabkan negara kehilangan berbilion ringgit yang akhir terpaksa dibayar oleh rakyat dengan kenaikkan cukai dan saman? Mungkin perlu diingat bahawa budaya dan amalan memberi duit raya adalah amalan orang-orang cina dengan memberi angpau. Islam mengalakkan sederkah tapi bukan hanya di hari raya semata-mata dan pemberian sederkah juga bukan sekadar duit raya tetapi bermacam-macam cara jadi janganlah sempitkan pemikiran hanya kerana sekeping lukisan kartun.

Anonymous said...

Sikit lagi selipar DAP mula la menyalak lebih lebih lagi balaci kholid seng meng

Unknown said...

Melayu melayu seperti di atas lah yang memyebabkan cina kapir semakin biadab. Melayu seperti di atas ?(koperasi perihatin kedah) yang menyebab kan cina kapir semakin berani menghina islam dan budaya melayu
Apa yang kapir DAP katakan,semua betul dan cuba dipertahankan.
Ini bukan isu politik. Ini isu budaya melayu. Dan bersedekah adalah tuntutan islam. Mengapa hari raya? Dihari raya lah kanak2 bergembira. Bersedekah menambahkan kegembiraan kanak2.
Kalau nak jadi balaci cina kapir pun,jangan lah sampai jadi tukang angkat najis babi.

Anonymous said...

Tukang makan dedak ok

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.