Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TITM SEBUT TIADA KAITAN DENGAN PARTI


Genjatan serangan bukan pendirian Pas
Takiyuddin Hassan
Takiyuddin Hassan

KOTA BHARU - Cadangan supaya parti pembangkang melaksanakan gencatan serangan sesama sendiri bagi memberi tumpuan kepada "musuh sebenar" bukan pendirian Pas sebaliknya hanya lontaran idea daripada timbalan presiden parti itu, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
Demikian kata Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan yang menegaskan parti itu tidak pernah membincangkan perkara itu dan sesuatu pendirian parti perlu diumumkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang atau wakil yang diamanahkannya.
  
"Bagaimanapun, lontaran idea daripada timbalan presiden itu akan dibincangkan dalam mesyuarat biro politik yang akan diadakan di Pejabat Agung Pas di Kuala Lumpur, Ahad ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: PKR setuju cadangan genjatan serangan Pas]
  
"Kita akan mengeluarkan kenyataan berkaitan perkara berkenaan selepas mesyuarat tersebut," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Takiyuddin mengulas kenyataan Tuan Ibrahim dalam laman akaun Facebook miliknya semalam supaya parti-parti pembangkang melaksanakan gencatan serangan sesama sendiri bagi memberi fokus kepada musuh sebenar, Umno-Barisan Nasional.

Tuan Ibrahim turut mencadangkan supaya parti pembangkang mencari titik kompromi, yang katanya tentu akan memerlukan tolak ansur satu sama lain.

Berikutan kenyataan Tuan Ibrahim itu, Takiyuddin berkata, ramai anggota Pas meminta pengesahan sama ada ia merupakan pendirian parti itu.

Di Kuala Terengganu, Pesuruhjaya Pas Terengganu, Saiful Bahri Mamat berkata, Pas masih lagi dalam proses memperkasakan blok ketiga pembangkang yang kini melibatkan parti itu dan Parti Ikatan Bangsa Malaysia.

"Pas tiada hubungan dengan DAP dan Parti Amanah Negara. Pas tetap dengan dasar dan prinsip perjuangannya, semoga pihak lain memahami dan menghormatinya," kata beliau.
  
Pada masa ini, Pas masih menjalin kerjasama dengan PKR. - Bernama

4 orang berkata:

Koperasi Prihatin Kedah Berhad said...

Sudah dijangka....U-Turn

Hamba Allah said...
This comment has been removed by the author.
Hamba Allah said...

u-turn dgn ug ja ampa dok jaja tak habis2..pdhal benda semua tu haram tak jadi2 sampai ke hari ni..hadam elok2 apa yg TITM cakap tu jangan dok serbu membabi buta..TITM guna bahasa kebangsaan jadi senang la saudara/saudari nk faham

Koperasi Prihatin Kedah Berhad said...

Mungkin kita boleh fahami apa yang dimaksudkan oleh TITM...
"Banyak persamaan yang perlu diutamakan berbanding hanya beberapa perkara sahaja yang berbeza. Dalam mewujudkan toleransi politik yang baik, tentulah usaha perlu diambil bagi memperbesarkan persamaan dan mengecilkan ruang perbezaan," katanya.
Menurut beliau, dalam setiap kali kerjasama politik, sejarah telah membuktikan bahawa PAS sebagai parti lama selalu mengambil sikap berjiwa besar mengorbankan kerusi, berkongsi jentera serta memberikan bantuan kewangan kepada rakan-rakan parti.
"Apakah ini tidak cukup sebagai rakan parti," soal beliau.

Mungkin aku tak pandai dalam ilmu bahasa kebangsaan tapi bahasa yang mudah aku masih faham.....Insha Allah

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.